:: Voorvork/stuur demonteren
-
Mijn Ciao is onlangs in de plantsoenvijver beland, ik wou het stuur loshalen maar de expantiebout brak af op 5mm ofzo.
Wat is de beste manier om nu het stuur los te krijgen?
Als ik met de huidige bout er met de hamer op ros dan kom ik tot op het stuur en als ik de bout er vervolgens weer uit haal merk ik ook dat deze tot ongeveer 5mm in de conischeschroef is gegaan. Echter is geen beweging in te krijgen.
Ook heb ik nog ruzie met de stepjes, die imbusboutjes zitten muur vast.
Dit zijn nog de laatste twee dingen die gedemonteerd dienen te worden voordat het frame naar de spuiter kan. Ik woon in Groningen, dus als iemand zin heeft om er even naar te kijken stuur me maar een PM of reageer op dit topig.
Groeten,
Sjoer
Zal je niet een lange bout in het gat van je stuur kunnen steken, op het oude restand bout laten rusten? Vervolgens rustig met de hamer tikken zodat je stuurexpander in ieder geval naar beneden wordt getikt. Op een gegeven moment zal je het stuur omhoog kunnen trekken.
De imbusboutjes kunnen idd wel eens muurvast zitten. Ik zal gewoon met de boormachine of dremel deze boutjes uitdremelen wanneer je ze echt niet los krijgt.
Ik heb nu twee nieuwe bouten besteld, zodra die binnen zijn zal ik er verder op hameren. Heb nu de voorvork vol geblaft met WD40 in de hoop dat het roest een beetje los komt.
Ook hoop ik dat het balhoofd los te krijgen is, die zal wel net zo hard vast zitten.
De stepjes zal ik zo even een boor tegenaan zetten.
Bedankt voor de tips!
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.