:: Voorvork keerringen Bravo
-

Tom ciao
Bij mijn oud type Bravo zijn de voorvork keerringen lek, maar nu vraag ik me af of hier ook voorvork keerringen in passen van een Citta? Want de ringen specifiek voor een Bravo weet ik nergens te vinden.
En als dit niet zou passen, passen de voorvork poten van een nieuw type Bravo of Superbravo dan wel in de vorkplaten van een oud type Bravo?
Want de hele voorvork van een Superbravo past niet, omdat het balhoofd hiervan dikker is.

Voor zover ik weet past dit: bij mijn 72-er Bravo heb ik hetzelfde gedaan o.m op advies van Loek.
De oude keerringen eruit halen zonder de veerpoten te slopen is nog niet makkelijk trouwens:
pootje horizontaal in de werkbank.
Zware hamer ——- touw ———- bout met ronde grote platte kop.
De rand van de platte kop van de bout ze je dan tegen de metalen opstaande rand van de keerring en je geeft telken een lel met de hamer. Moeilijk uitleggen maar zo kreeg ik ze er zonder beschadigingen aan de poten uit.++
‘Keerringen eruit halen is niet gemakkelijk. Ik heb een schijf vastgezet in de keerring en daar een hamer met een touw aan gedaan. pootje in de bankschroef en dan steeds een lel geven aan de hamer. Soort van ouderwets uitdeuken.”
EdjuhBijdrager
Volgens mij zijn de poten en dus de keerringen van de oude bravo en de citta gelijk.

Tom ciao
Oke mooi, bedankt allebei! 
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.