Home › Forums › Techniek › Framedelen › voorvork eraf?
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 2 maanden geleden door eXtreme Ciao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 januari 2006 om 16:08 #161379
mensen ik heb een vraagje, ik heb nu een oud model vespa, maar krijg die voorvork er niet af?
normaal krijg ik alles wel eraf… maar krijg bij deze de voorcork niet eraf? heb vanalles geprobeerd.. weet iemand hoe??grtszz
24 januari 2006 om 16:26 #163025draai balhoofd los met waterpomptang, en spuit overal wat olie tussen. draai vervolgens gewoon rondjes met het stuur (wel voorvork blokkeren natuurlijk)… en dan maak je tijdens het draaien trekkende bewegingen, zal je zien dat ut stuur er langzaam uitkomt, en dan valt dan is de voorvork ook los:)
24 januari 2006 om 16:34 #163026maar moet het stuur in de voorvork blijve zitte dan? want heb namelijk nu het stuur eruit?
24 januari 2006 om 17:41 #163027je moet de stuurpen erin draaien een stukje, en daar een tikje op geven
dan komt je voorvork eruit46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel24 januari 2006 om 17:51 #163028Noooooot……..
De moeren moeten los like Ties said, dus zeg maar waar je stuur in valt…..
Je hebt toch wel es een fiéts uitelkaar gehaald of niet?
Zo werkt ’t bij je brommertje ook!
Stuur moet er voor ’t gemak idd. wel uit…..
Ik heb ’t jááááren geleden een keer meegemaakt….
Vork was er met geen mógelijkheid uit te krijge, dus uiteindelijk zijn we gaan slijpen…….:(
Hoop niet dat jij dat ook moet doen!
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!24 januari 2006 om 18:19 #163029ja slijpen is geen probleem , komt toch nieuwe voorvork in ( zie ander topic ) maar ik wil me al die moeite besparen..
maar volgens mij is gewoon die hele zooi aan elkaar vast geroest.. ik heb er nu kruipolie tussen gedaan.. en als dat niet helpt weet ik `t niet?
want je hoeft toch maar alleen die bovenste moer los te draaien?24 januari 2006 om 18:40 #163030Nja, ’t zijn er twee……
Ma als ’t dus idd. echt niet gaat lukken dan maar slijpen denk?
Wees iig. voorzichtig….
Beter hou je van de onderste(je “lagerhuis”) dan een paar mm. over, da krijg je dan naderhand wel weer los….!Suc6 mate! (y)
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!24 januari 2006 om 19:24 #163031welke 2 :O zie er eigenlijk maar 1 zitte de rest is rond en wat ringen enzo?
nja ik zie wel wat die kruipolie doet
bedankt !
24 januari 2006 om 19:52 #163032De onderste die je lager vasthoudt, dan een ring, en dan de laatste moer……
Nogmaals, kijk es naar een ordinaire fiets, die heb ’t ook zo zitten……..
Graag gdaan……:wink
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!27 januari 2006 om 12:28 #163054ik heb nu me voorvork los 🙂
hij was dus ( zoals ik dacht ) aan elkaar geroest
maar had er kruipolie tussen gedaan.. en dat hielp zeker wel.
dus voor de gene die voortaan problemen hebben met `t los maken van de voorvork ( spuit er wat kruipolie tussen )laterr
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.