Vespa-Ciao.NL
:: voorvario valt eraf

Home Forums Techniek Vario voorvario valt eraf

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

timschilders
    Bijdrager

je moet dat ringetje achter die moer borgen. stukje van die ring over die moer buigen

hansieb
      Moderator

Dice :
        HOE dom kon ik zijn om te denken dat ik in een half uurtje een vario kon installeren, natuurlijk had ik moeten denken dat ik er weer eens tien weken over ging doen. En weet nu echt NIEMAND welke sleutel je nodig hebt om dat los te draaien?

Je moet eerst eens kijken hoe het erop hoort bij iemand ( herr flick heb ik hier in de buurt met vario). Maar zo moeilijk is het installeren van een vario niet, althans de Malossi voorvario die ik hier heb liggen is erg makkelijk te installeren.

Dice
        Topic starter

Ja heb hem geinstalleerd, voorvario zit erop achtervario zit erop JA MAN wat een werk. Je moet rekenen ik kan NIETS en het is me toch gelukt hoop ik. Ik heb zelfs in mijn klok iets uit een andere moeten halen omdat de draad kapot was en het tandwieletje er niet meer op wou.

Maar hij staat er op, maar mijn v-snaar is een paar centimeter te kort. Moet ik een nieuwe kopen of is er een manier dat ik die kan verlengen?

Groeten,
          Jasper

timschilders
          Bijdrager

slaat nergens op dat het veel werk is:S .. ik had de hele klok met vario er in 5 minuten erop zitten, en in 3 minuten had ik de voorvario erop zitten. is echt geen werk. als de vsnaar een beetje te lang is moet je het blok naar achteren schuiven

Ties
            Bijdrager

pff waterpomp tang kopen die wel past:P??

10 euro haha…

koopman53

Dice :
                Ja heb hem geinstalleerd, voorvario zit erop achtervario zit erop JA MAN wat een werk. Je moet rekenen ik kan NIETS en het is me toch gelukt hoop ik. Ik heb zelfs in mijn klok iets uit een andere moeten halen omdat de draad kapot was en het tandwieletje er niet meer op wou.

Maar hij staat er op, maar mijn v-snaar is een paar centimeter te kort. Moet ik een nieuwe kopen of is er een manier dat ik die kan verlengen?

Groeten,
                Jasper

zeker ff nieuwe halen, kost je een tientje.

als je hem nou zo kort laat dan trekt ie minder snel en heeft ie een lagere top

Dice
                Topic starter

Dank je koopman53, de enige die een antwoord gaf op mijn vraag! Moet ik dan vragen achter een ciao v-snaar die rond een vario kan?

Groeten,
                  Jasper

barry
                  Donateur

je gaat beter met je brommer tot bij de winkel,om te passen.
                    Voor mijne SI,bestaan 3 riemen&er past er maar 1-tje van.

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

Ik heb tegen Dice gezegd dat ik strax een FAQ/Artikel ga maken van hoe je een vario monteerd (dit gebeurt wel met een polini voorvario, maar het prencipe is het zelfde (y) )

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

Dice
                      Topic starter

het probleem is barry dat mijn brommerwinkel nogal ver is en dat mijn brommer nu under construction is! Maar eerst eens kijken hoe thomas zijn tutorial mij kan helpen.

Groeten,
                        Jasper

hansieb
                        Moderator

Volgens mij kan elke mongool nu een vario installeren 🙂 goed en duidelijk uitgelegd.

timschilders
                          Bijdrager

ja, vario instaleren is precies hetzelfde als een pouli met klok, even ”simpel”. en ik gaf ook antwoord op je vraag : ”als de vsnaar een beetje te lang is moet je het blok naar achteren schuiven”. of is dat ook te moeilijk? je moet een beetje proberen.

p.s. een vario vsnaar is 13mm breed, en een orgi ciao vsnaar is dunner

barry
                            Donateur

timschilders :
                              ja, vario instaleren is precies hetzelfde als een pouli met klok, even ”simpel”. en ik gaf ook antwoord op je vraag : ”als de vsnaar een beetje te lang is moet je het blok naar achteren schuiven”. of is dat ook te moeilijk? je moet een beetje proberen.

p.s. een vario vsnaar is 13mm breed, en een orgi ciao vsnaar is dunner

Watte,als je riem te lang is je blok naar achteren.Ik denk dat het blok naar voor moet dan.
                              Sebiet kan de Jasper er gene kop meer aan krijgen.

timschilders
                              Bijdrager

ja het is er van hoe je er na kijkt, als je voor bij het stuur gaat staan dan moet het blok naar achteren, dus naar je toe halen. maar als vanaf de zijkant kijkt moet het blok inderdaar naar de kant van het voorwiel heen

iaccaloco
                                Bijdrager

Dice, sorrie, maar ik word beetje dooooooodmoe van je…..

Heb je nu al paar keer gezegd dat je me kunt mailen, en dat ik je dan stap voor stap uitleg hoe & wat…..

Barry heeft al paar keer aangeboden enz……

Ik gooi ‘m dicht, vind ’t welletjes………!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
                                15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.