Vespa-Ciao.NL
:: Voorvario krom etc. etc. kapot blah

Home Forums Techniek Problemen oplossen Voorvario krom etc. etc. kapot blah

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

kapot
    Topic starter

OK, hier een omschrijving van mijn nare probleem.

Polini Speedcontrol
      Nuova Mazzucchelli volrond

Als ik de helft van de poeli om mijn krukas schuif, en daarna het busje, dan schuift het busje niet goed in de halfpoelie (als dat zo heet).. en dan moet ik geweld gebruiken om hem los te krijgen.
      Door dat geweld is die halfpoelie nu krom.

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

dus nu issie kapot… alles gaat hier kapot…

Nog een paar problemen:
      Mijn benzineslang is te dun, die klemmetjes die op de andere slang zaten zijn dus te groot en klemmen niet.
      Het vliegwel loopt aan tegen het vliegwieldeksel
      Ik heb vanwege de carburateur een gat in mijn net gelakte frame moeten boren…
      Alles zit onder het stof
      Ik heb een vette snee in mijn hand doordat ik de jongen in de garage wilde bewijzen dat mijn achterkoppeling echt vast zat (ik hield hem vast en hij deed zijn doppenset erop, en sneed mijn hand open) Gelukkig hebben ze daarna de luchttol erop gezet en was alles zo gepiept.
      Uiteraard had ik de achterkoppeling al gemonteerd toen ik er achter kwam dat ik die ring nog niet had omgeslagen.
      Toen kwam ik er achter dat ik het blok een cm naar achteren moest schuiven
      Toen kwam ik er achter dat het installeren van handcoke helemaal niet zo simpel is
      De stangen van de achterdrager waren te lang, ik heb ze bewerkt. Gelukkig zitten ze onder een stel kappen want het ziet er niet uit.
      Ik ben erachter gekomen dat mijn zadel ooit gebroken is geweest..

Het is een chaos in mijn kop en in de schuur, en als ik het opruim is het binnen 5 minuten weer zo.

Ik ben zojuist in de put des wanhoop gevallen denk ik..

Tonni
      Moderator

Je hebt in elk geval je forum naam mee… Weet er verder ook geen zinnig commentaar op te geven.

Soms zit het mee, en voor de rest zit het tegen!

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

hansieb
        Moderator

Rustig aan knul :!

Problemen zijn er natuurlijk altijd , paar opties:

– Even een fantsoenlijke benzineslang kopen die van jmpb is kutkwaliteit word snel hard dus even naar de auto materialen zaak gaan
          – Vliegwieldeksel bedoel je vliegwiel kapje ? even kijken waar die aanloopt en zoja daar een stuk met knipschaar eraf knippen.
          – Dat gat had je eerder aan moeten denken ( L vorm of het gat wat je moet maken voor de lucht / stationairschroef )
          – De voorvario ja dat is mooi kut … past een polini vario niet met mazu krukas ? mm oke
          – Choke installeren is een eitje althans bij de reedvalve carb. Ik heb hem netjes op een decompressie hendeltje , eerst gewoon het choke dingetje in de carb goed doen dan de kabel aantrekken en stellen doormiddel van op de carb ( kabel stellen doordat de buitenkabel verder naar buiten gaat ) en dan kan je zien bij je carb of je choke er wel goed voor zit en als je hem bedient het choke gaatje open gaat.

Haastige spoed is zelden goed ha wijze woorden

P.s ik wil ook wel switchen met je qua forumnaam ik sloop ook meestal alles wat los en vast zit :thumb

kapot
          Topic starter

Ik zal eens een foto maken van mijn tuin :D:P

Ik heb er nu al dagen non-stop elk uurtje in gestoken. Ik ben er al maanden voorzichtig mee bezig, en als je dan dit soort problemen tegenkomt dan kan je jezelf wel ophangen aan je v-snaar 😛

Hoe moet ik nu mijn poelie weer recht maken?

En die bezineslag zal ik dan idd moeten vervangen. Jammer van de kwaliteit van die van JMPB, ik had meer verwacht. Het ziet er uit als zo’n uitdroog-en-scheur-slang 🙂

hansieb
            Moderator

Dit is niet jmpb’s hun schuld ofcourse het is gewoon niet echt lekker rubber.

Autobenzineslangen zouden ze eigenlijk moeten verkopen dat spul blijft 1000den km’s goed.

Maakt gerust fotos :lol

ArvidW
              Donateur

Is altijd fijn hè, ff je hart luchten als alles tegen zat die dag:)?

Verkoop iig je vespa niet, anders kun je over paar maanden weer opzoek naar een andere:P

Pak anders eens een oud carter of oude cilinder en een lekker grote hamer…..:D (frustatieterapie versie 1.0)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

Thomasc
                Bijdrager

Misschien is het een optie voor je voorvario..

Dan moet je hem in het midden vastzetten met iets (dat mag je zelf verzinnen)
                  en dan met een poulietrekker gelijkmatig druk erop zetten.

Maar niet te strak want dan heb je er niks meer aan natuurlijk.

kapot
                  Topic starter

Mijn vaders oude uitlaat en de achtertuin hebben mijn frustraties ondervonden. Zeer prettig om af te reageren.
                    En toen ging de wond van het voorval met de voorvorkveren die er niet in wilden zweren. Dus toen moest ik daar ff een paar pleisters op doen en wat van die stekende zooi aargh.

Ik verkoop helemaal niks, ik vind het veel te leuk om weer eens iets te doen te hebben.

Maar Hans, jij zegt dus dat ik gewoon moet afknippen wat er knelt op het vliegwiel? Ik heb eerder het idee dat het niet goed er op zit, maar als het normaal is… (misschien zijn die evo’s iets anders gegoten weet ik veel) an lost het probleem zichzelf op. Het slijpt vanzelf wel weg zegmaar. Nu is alleen die halfpoelie nog krom.. Is dat gewoon een kwestie van rechtslaan? Ik heb ook het vreemde idee dat die afstandsbus op de achterkant er scheef op is gelast en dat hij daarom zo moeilijk er in wilt.

Ik heb trouwens ook geprobeerd om de grote vario moer op mijn krukas te draaien, maar na een aantal wentelingen hield hij het voor gezien, dus ik bestel lekker een nieuwe. Geen zin om mijn krukasdraad te verkloten en vervolgens het hele verhaal op nieuw te moeten doen.

Thomasc :
                    Misschien is het een optie voor je voorvario..

Dan moet je hem in het midden vastzetten met iets (dat mag je zelf verzinnen)
                    en dan met een poulietrekker gelijkmatig druk erop zetten.

Maar niet te strak want dan heb je er niks meer aan natuurlijk.

Klinkt leuk, ik heb alleen geen poelietrekker. Ik heb vrijwel niks. Alles is hier stuk. Mijn vader en ik hebben zo de neiging om gereedschap te breken. Zo hebben we laatst de bankschroef moeten vervangen.

Thomasc
                    Bijdrager

Je moet gewoon je hoofd cool houden en 1 ding tegelijk oplossen.
                      en als je je schroefdraad verneukt, dan tap je het toch gewoon weer goed.

kapot
                      Topic starter

Als ik daar gereedschap voor zou hebben zou ik dat uiteraard weer goedtappen 😛
                        Ik ga ook alles 1 voor een oplossen nu. Ik begin met de voorpoelie.

hansieb
                        Moderator

Oei die grote moer ook slechte ervaring mee :|, als er niet genoeg schroefdraad is draai je die moer zo krom je moet echt voldoende schroefdraad hebben.

Er zit mooi een borgende m8 op nu , ik vind die grote maar niks.

Rustig kijken des noods samen met iemand lost een hoop op, met zen 2e klusse is ook stukken gezelliger en je mist minder dingen over het hoofd.

Rustig aan en anders ook ff een ander blokje opbouwen en daarmee karren en ondertussen je evo goed klaar maken 🙂

kapot
                          Topic starter

die evo zit al in elkaar, hij zit al onder mn frame. het klote is dat die poelie nu krom is, en dat het busje er zo moeilijk in gaat.

–edit–
                            borgmoer, goed idee. Die heb ik nog wel.

pier
                            Bijdrager

hansieb :
                              Oei die grote moer ook slechte ervaring mee :|, als er niet genoeg schroefdraad is draai je die moer zo krom je moet echt voldoende schroefdraad hebben.

Er zit mooi een borgende m8 op nu , ik vind die grote maar niks.

Rustig kijken des noods samen met iemand lost een hoop op, met zen 2e klusse is ook stukken gezelliger en je mist minder dingen over het hoofd.

Bijvoorbeeld met je vader haha, hoop dat jou vader tegen kritiek kan, want mijn vader kan t niet hebben dat ik zijn scootertje moet maken en het hem zelf niet lukt.

Rustig aan en anders ook ff een ander blokje opbouwen en daarmee karren en ondertussen je evo goed klaar maken 🙂

Verder, schaf je dan us wat greedschap aan en gooi niet al je kapotje ciliunders enzz weg:D want die heb je wel nodig als ik het zo hoor om je wat af te kuuren:P mep je die maar aan gort en dan ben je opgelukt en dan lukt t meestal wel weer:) komt goed jonge!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.