Vespa-Ciao.NL
:: Voorstellen Fritsie.

Home Forums Algemeen Even voorstellen Voorstellen Fritsie.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Fritsie
    Topic starter

Hallo ben nieuw hier op het forum. Heb sinds kort een Vespa Ciao Mix. De bedoeling is om deze eerst weer aan het rijden te krijgen en misschien in de wintermaanden de originele kleur er weer op. Is in het verleden zwart gespoten helaas, is origineel een groene. De nippel van de olie toevoer is afgebroken, ga eerst op mengsmering verder. Er zit een elektrische ontsteking op, deze werkt nog. Koppeling is gereviseerd, komt nieuwe benzinekraan op en ik ga de carburateur schoonmaken, dan kijken als die aan springt.
      Ik zat al te zoeken naar het bouwjaar maar heb het nog niet kunnen achterhalen.

Groeten Fritsie. Afbeelding van WhatsApp op 2024-04-18 om 13.49.45_5e695d31Afbeelding van WhatsApp op 2024-04-18 om 13.49.45_0abeda0bAfbeelding van WhatsApp op 2024-04-18 om 13.49.45_6e3eed4f

AA-T
      Sleutelbeheerder

Welkom! Alvast veel plezier met je ciao!

De afgebroken olie nippel.. is die afgesloten? Anders trek je namelijk valse lucht aan..

Fritsie
        Topic starter

Hoi. Nee dat gaatje is nog niet dicht. Misschien nog tips om dat dicht te maken?
          Zat zelf aan kit of een beetje lijm te denken

AA-T
          Sleutelbeheerder

Komt wel in aanraking met benzine en hitte.. Ik zou eerder voor vloeibare pakking gaan. Eerst goed ontvetten.. Eventueel in combinatie met een “plug”, zoals een punaise of kleine korte spijker.

Heb de nippel zelf ooit eens verwijderd, draad getapt en dichtgemaakt met een boutje. Maar doe dat alleen als je het blokje aan het reviseren bent, anders komt er rommel in je blokje.

Martino
            Moderator

Welkom idd, je zal alvast in je remhandles, olietankje kunnen kijken naar een bouwjaar. Ook je framenummer zal je bouwjaar kunnen verklaren. Zie hiervoor ook: Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Fritsie
              Topic starter

Ik zal eens kijken in de remhandles. Via het framenummer kwam ik er niet uit. Misschien dat jullie wat kunnen achterhalen via het framenummer?Afbeelding van WhatsApp op 2024-04-19 om 09.47.46_1b58cae6

Mischa
                Bijdrager

Ongeveer 96/97.

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
                  Link naar Mijn collectie / Projecten.

Martino
                  Moderator

Deze van jou komt uit 1997 en gaat om een snor versie.

Wim
                    Bijdrager

Het aller aller allerlaatste model Ciao volgens mij.
                      Deze deed het nog tot 2003 ofzo.
                      En dat vanaf 1967.
                      35 jaartjes dus maar liefst.

Volgens mij alleen de Honda C50 overtreft dat vanaf ’65 tot …..
                      Je kan ze nog nieuw kopen.
                      Die gaan naar de 60 jaar al.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Jelle
                      Moderator

Het is niet het allerlaatste model.

Na de mix kwam. Nog de c24 en de c31(die met catalisator)
                        Naar mijn weten zijn de vrolijke kleur c24 het laatst uitgebracht (de gele en de roze) tot 2006.
                        Dus 39 jaar lang piaggio ciao.

bram0vitz
                        Bijdrager

Welkom op het forum!

beetje prutsen hier en daar

Fritsie
                          Topic starter

Bedankt.voor de info. Na een paar kilometer getrapt te hebben slaat de ciao nog niet aan. Geeft soms een paar slagen en valt dan direct uit. Heb het idee dat hij geen benzine krijgt, de bougie was nog droog. Heb de spoeier door geblazen. Iemand nog tips voordat het blok er onder weggaat/moet. Brommer heeft een paar jaar stil gestaan.

Mischa
                            Bijdrager

Heb je er al verse benzine in gedaan?

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…

Fritsie
                              Topic starter

Ja zit nieuwe benzine in. Als ik wat remreiniger in het luchtfilter spuit geeft die een paar slagen. Dan direct weer uit.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.