Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Voorstellen en vraag
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 7 maanden geleden door motorhan.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 september 2014 om 14:33 #211331
Hallo,
Ik ben Han en pas 68 jaar jong. Door lichamelijke beperkingen is motorijden lastig geworden maar ik wil niet helemaal niks dus denk ik aan een scooter. vroeger heb ik meerdere Heinkels gehad en een Lamberetta en een NSU.
Nu wil ik een Vespa en dan bij voorkeur toch een motorscooter omdat je dan niet op een Fietspad hoeft.Nu ben ik bij een kennis van me geweest die had een leuke 125 staan maar dan kom ik met mijn knieen tegen het stuur en alleen rechtuit rijden wordt lastig. nu is mijn vraag is zo’n stuur redelijk eenvoudig een cm of 3-4 omhoog te zetten.
Ik heb tot nu toe geen tekening of instructieboek of werkplaatshandboek van een Vespa gevonden. en weten jullie of de hoogte van het stuur tussen een Vespa en een Piagio verschillen.
Ik was zaterdag bij een dealer en die zei dat een 300 GTS wel iets groter is maar die had ie even niet staan. en eigenlijk mag ie wel wat lichter zijn.Veel vragen van een wellicht toekomstige Vespa rijder
Met vr gr
Han1 september 2014 om 14:40 #240909Hoi,
Wij zijn van het Vespa CIAO forum dit is dus eigenlijk alleen voor brommertjes gerelateerd aan de naam.
Dit houd dus in dat wij eigenlijk liever geen motorscooter vragen etc willen beantwoorden.Nu laat ik deze post wel even staan omdat het een technische vraag bevat m.b.t het stuur alleen wil ik je adviseren te kijken voor andere flora waar deze motorscooters wel worden gebruikt.
1 september 2014 om 14:45 #240910Hallo Lennaert,
Bedankt voor je snelle reactie. Zoal je kan zien heb ik nog niks en het kan ook zo maar een Brommer uitvoering worden als het probleem met het stuur voor mij wordt opgelost.
Maar ik dacht begrepen te hebben dat de motor uitvoering iets groter is maar dat weten jullie beter dan ik.
Als je vind dat mijn post hier niet thuis hoort dan verwijder je het. een beetje kortzichtig lijkt het wel aangezien ze beide toch meer overeenkomsten hebben dan alleen het merk of vergis ik me.
Me vr gr
Han1 september 2014 om 14:48 #240911alles is anders, en onze brommers heten eigenlijk piaggio en niet vespa 😀
maar goed er zijn hier mensen op het forum geweest die dat soort brommers en motoren hadden.ik denk daarom ook niet dat dit forum u kan helpen met het voertuig ter sprake
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.1 september 2014 om 14:57 #240912Ik denk dat u beter een account aan kan maken op http://www.vespafans.nl
Daar zijn meer mensen met scooters/motors.
Deze link is niet om dat forum te promoten maar om Han te helpen.
1 september 2014 om 14:58 #240913Hallo Ritze,
Bedankt voor je reactie. Er zullen onder jullie toch zeker wel doe het zelvers zijn met enige sletelervaring die weten of je het stuur redelijk eenvoudig hoger kan zetten.
Enne het mag voor mij ook een Piaggio worden hoor
Met vr gr
Han1 september 2014 om 15:49 #239601Wij weten niks van de vespa scooters, ik zou dan al fotos moeten hebben om te kijken hoe dat moet
Je bent 100 keer beter af op een vespa scooter forumDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.1 september 2014 om 15:52 #228826Denk dat het wel duidelijk is dat dit niet de plek is voor een MOTORSCOOTER ongeacht merk. /close
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.