Hi forumleden, ik woon in de omgeving van Hoorn en heb sinds dit jaar twee citta’s aangeschaft.
Een orginele citta ergens uit begin 80, deze is nog vrij onversleuteld. Mijn plan met deze citta is om hem weer helemaal netjes te maken maar met behoud van de originele lak.
Bij aanschaf vooral veel roest en wat achterstallig onderhoud. Ik heb de voorvork gereviseerd en opgefrist.
Nieuw stuur, voorband, zijkappen, kabels, koppeling, vertandingsolie etc
Na verloop van tijden begon het snorblokje wat te vervelen, ik heb via marktplaats een zgan blok van een grillo kunnen demonteren met 1500km. Dit rijd toch erg fijn. Het oude blok kan ik nu rustig onder handen nemen en dan is deze Citta wel klaar.

Citta 2 🙂 is een van de latere modellen, origineel een paarse Citta Crazy, Gekocht in onderdelen met een DR65cc. Wel compleet en icm met een hoop nieuwe onderdelen zoals een verzwaarde achterbrug.
Met deze Citta pakken we het anders aan. Ik heb alle onderdelen nagelopen en naar de poedercoater gebracht, frame, achterbrug, grotendeels wit en wat kleine onderdelen zwart.
Vervolgens stap voor stap alle onderdelen nieuw besteld. Deze ga ik de komende dagen opbouwen. Daar zal ik later ook wat foto’s van delen.