Vespa-Ciao.NL
:: Voorstellen

Home Forums Algemeen Even voorstellen Voorstellen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Rkltnk83
    Topic starter

5722F01C-1108-4057-A162-D5DACDE39934386D95A1-9ED3-461C-92F8-C019B60761E6Hey mensen.

Mijn naam is rik en heb vandaag een andere vespa snorbrom gekocht. ik had een piaggio si ( denk dat ik het zo goed vermeld ) deze mag helaas niet meer de weg op omdat ik de rollerbank op moest en dus te hard liep ( 37km/ph ) maar hier mankeert teveel aan om te laten keuren. Nu heb ik een vespa weer gekocht maar weet niet precies wel type het is. Ik dacht te lezen een vespa piaggio mix. Mss mensen die meer details weten over het model ? ( zie foto’s )
      ik heb nog wel wat vragen dus die komen jullie vanzelf wel te zien hoer op het forum.

greetz

Rikkert996
      Sleutelbeheerder

Hey Rik,

welkom op het forum!
        Jammer van je Vespa SI! zijn erg leuke apparaten, heb er zelf ook 2.
        Je geeft aan dat er veel aan mankeert, wat dan precies? Wellicht kunnen we je helpen om een makkelijke oplossing te vinden.

Op de foto zie ik een Vespa Ciao. Je hebt ook de Vespa Ciao mix waar je normale benzine mee kunt tanken, deze heeft een klein tankje voor de 2 takt olie in de bagagedrager. Dit tankje zie ik niet op die van jou en daarom is het een normale Vespa Ciao.

meer vragen zijn welkom. Happy to help 🙂

Wim
        Bijdrager

Hey mensen.
          Mijn naam is rik en heb vandaag een andere vespa snorbrom gekocht.
          Ik had een Piaggio Si (denk dat ik het zo goed vermeld) deze mag helaas de weg
          niet meer op omdat hij de rollerbank op moest en dus te hard liep (37km/ph)
          Maar er mankeert teveel aan om te laten keuren.
          Nu heb ik weer een vespa gekocht maar weet niet precies wel type het is.
          Ik dacht te lezen een vespa piaggio mix.
          Mss mensen die details weten over het model?(zie foto’s)
          Ik heb nog wel wat vragen dus die komen jullie vanzelf wel te zien op het forum.
          Greetz

Hallo Rik,

zo dat is nog een erg mooie Ciao, zo van de foto af gezien.
          Het laatste type, met verende zadelsteun, dik luxe zadel.
          Deze zitten erg goed.
          Een blokje met elektronische ontsteking zit (hoort) er in, dus
          geen onderhoud aan ontsteking. Behalve de bougie dan.
          Hoe is de staat van onderhoud? Als je dat niet weet zou ik daar ook aan beginnen.
          Dan weet je waar je aan toe bent, en het onderhoud is direct weer op peil.
          De stangetjes naar je achterspatbord horen er niet op.
          Die heeft iemand gemonteerd zodat fietstassen het wiel niet raken.
          Deze kan je verwijderen indien geen gebruik. Staat wel netter zonder.
          De gaatjes die daarna in je achterspatbord overblijven wel even tegen
          roest behandelen/afdoppen.
          Lekker uitlaatje ook. Maakt ie niet te veel herrie?
          Én rijdt deze wel onder de 35km/u? 😉

ciao blauw

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Rkltnk83
          Topic starter

Thnx voor alle tips en info. Hij liep 42 maar heb hem naar 32km/h gebracht, geen zin aan weer een wok melding. Oude vespa si waarschijnlijk al verkocht met wok melding op marktplaats. Uitlaatje klinkt erg fijn inderdaad 😁. Iemand nog tips mss om de verpa verder af te toeren ? of mss een begrenzing die aan en uit is te zetten als dit makkelijk is en bestaat.

Wim
            Bijdrager

Politie kent die apparaatjes ook.
              Kijk, als je plots op de roller moet, of je ziet in de verte een controle,
              dan zet je de begrenzer aan, niets aan de hand.
              Maar rijdt de politie een stuk achter je op dezelfde weg en je rijdt te hard
              en tijdens staandehouding gaat ie plots 34, het zijn geen gekkies natuurlijk hè,
              dan gaat ie gewoon mee voor verder onderzoek natuurlijk.
              32km/u is nu toch goed en wok-vrij.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
              1

Martino
              Moderator

Om nog preciezer te zijn betreft het type is dit een Ciao C24. Het framenummer zal ook vast beginnen met ZAPC24.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.