Vespa-Ciao.NL
:: Voorrem problemen.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Voorrem problemen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pindaa
    Topic starter

Beste members,

Ik ben bezig met mijn citta voorrem alleen krijg het maar niet voor elkaar om dat ding prefect af te stellen.
      Als ik mijn greep in druk schiet die niet terug nr zijn normale positie.
      Als ik mijn kabelstelbout zo draai dat mijn greep wel terug schiet nr zijn normale positie draait mijn voorwiel niet meer helemaal soepel, dan lijkt het als of die al heel licht aan het remmen is..

Iemand een idee? Ik hoor het graag.

Groeten,
      Pindaa

Edit:
      Een paar foto’s gemaakt.

Mijn rem totaal plaatje. (los in elkaar)

Bij de rode cirkels heb ik een beetje kogellaggervet gesmeerd.

Maakt het uit dat hier een beetje spelling is? Niet toch omdat je die strak stelt.
      Maar toch als ik mijn rem zo stel dat die van zelf niet remt gaat mijn greep niet terug..
      Dan duw ik de greep terug en is dat ding gwn los in de greep.. Beetje moeilijk uit teleggen

niek1992
      Bijdrager

de scharnierende delen eventjes inspuiten met smeermiddel. Ook het draaiende mechanisme in trommel zelf. oppassen dat het niet op de segmenten/trommelrem zelf komt. Dan zou die als het goed is gewoon weer prima terug moeten veren!

pindaa
        Topic starter

Ik heb die delen zelf met kogellagervet ingesmeerd.. dit heeft het probleem niet verholpen helaas.

Renaud
          Bijdrager

tegen dat probleem ben ik ook al een paar keer gelopen wil ook wel eens weten waar dat aan ligt.

pindaa
            Topic starter

Heb jij het probleem nu bij jou opgelost? Zo ja, waar heb je speciaal op gelet ook al weet je niet precies de oplossing..

Renaud
              Bijdrager

niet !!!! heb domweg gewoon een andere trommel gebruikt die wel goed was. die ene ligt nog steeds met dat probleem in de schuur:D

pindaa
                Topic starter

Ik heb het probleem opgelost! =)

In mijn greep zat eerst een ander “pinnetje”. Ik heb er nu eentje met GEEN speling;

Bij een foto hier boven heeft die wel speling..

Bij het stellen ben ik ook begonnen met mijn kabelstelbout er half uit.
                  Mijn rem een beetje laten remmen alles vast gemaakt en toen met de kabelstelbout zitten spelen. Dus de kabelstelbout meer in de greep gedraaid.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.