Vespa-Ciao.NL
:: Voorrem probleempje.

Home Forums Algemeen Oude topics Voorrem probleempje.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Thijs_DR_Evo
    Topic starter

Hey mensen,

ik heb al een tijdje iets vaags met mijn voorrem.
      Het is een vierspaaks 16″ sterwiel. Probleem is dat ik de remtrommel niet dicht krijg. Dat wil zeggen dat er een naad blijft tussen de ankerplaat (stilstaande deel met de remschoenen en mechaniek) en de remtrommel.
      Nu remt ie wel een beetje, maar bij al mijn andere sterwielen sluit het wel netjes aan.
      Nu is mijn vraag of er iemand weet hoeveel kogels er aan iedere kant in het wiellager moeten, aangezien ik bijna begin te denken dat er teveel kogels inzitten.

grz Thijs

Jacky
      Bijdrager

uhm van die lagers weet ik niet maar ik had daar laatst ook speling tussen( tenminste als dat hetzelfde is dan ik had) En daar zit een moer naast als je die aandraaid sluit het af.. srry als je dit niet bedoeld dan heb k het verkeerd begrepen!

Thijs_DR_Evo
        Topic starter

Nee, een moer aandraaien had ik zelf ook al aan gedacht ;). Alles zit netjes aangedraaid, en het gaapt gewoon nog enkele mm’s.

grz Thijs

Thijs_DR_Evo
          Topic starter

Niemand die zo weet hoeveel kogels er in het wiellager moeten?

grz Thijs

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

zijn niet kogels ofzo, tis gewoon een plastic ringetje met kogeltjes erin gedrukt. koop een nieuw asje kost misschien 5-10 euro.

succes

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

Thijs_DR_Evo
              Topic starter

Ik heb een wiel met losse kogels, das net de pest aan het ding. Had de brommershop (toen ik de lager aan het vervangen was) al gevraagd, en hun zeiden mij: vol leggen met kogels en er eentje uithalen. Heb er nieuwe loopringen/conussen en kogels ingedaan. (en vet natuurlijk) Wellicht dat er misschien eentje meer uitmoet, maar trek er met deze kou niet zo hard aan om het wiel er weer uit te gaan halen :P.

grz Thijs

Thijs_DR_Evo
                Topic starter

Hoe dan ook, hier een foto van het probleempje.

grz Thijs

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.