Vespa-Ciao.NL
:: Voorrem

Home Forums Techniek Mechanisch Voorrem

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Topic starter

Misschien dat jullie t weten.
      Ik heb nu me brommer volledig klaar enzo maar dat is nog niet zo nieuw niews maar ik rij met hele slechte remmen.
      me achterrem doet t maar als ik die indruk slipt en rijd hij zegmaar gewoon door, hij remt wel maar helemaal niet sterk.
      ik denk dat ik die er even moet uithalen en schuren,

maar als ik me voorrem indrukt blijft hij gewoon haken, niet in de kabel ook niet bij de hendel. maar op de velg hij blijft gewoon met dat | op de rem staan.
      weten jullie mss tips daarvoor.
      want ik rij nu aardig snel en ik wil GOEDE remmen.

groetn.
      flick

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

Ciaofrank
      Bijdrager

idd ff ontvetten met thinner en evt. segmenten een beetje opschuren, dat scheelt een stuk!

ik heb dat probleem met die voorrem ook gehad, toen me voorwiel nog scheef stond (ik denk niet dat dat het probleem was maar ik noem t er toch maar even bij). Bij mij bleef me voorrem dus afremmen net zolang tot ik stil stond, en soms bleef ie dan nogsteeds haken, dan moest ik er weer een trap tegenaan geven.

dat hendeltje (op de velg) waar je kabel aan trekt zegmaar dat zit supergaar helemaal niet met een lager ofzo, die bleef dus ook hangen bij mij. ik heb m ff helemaal met de staalborstel onder handen genomen en alles schoongemaakt, vervolgens heb ik dat hendeltje er met een zootje kogellagervet weer ingezet, en hij remt weer perfect nu!

suc6, frank

Raal
        Bijdrager

Ciaofrank :
          ik heb dat probleem met die voorrem ook gehad, toen me voorwiel nog scheef stond (ik denk niet dat dat het probleem was maar ik noem t er toch maar even bij). Bij mij bleef me voorrem dus afremmen net zolang tot ik stil stond, en soms bleef ie dan nogsteeds haken, dan moest ik er weer een trap tegenaan geven.

dat hendeltje (op de velg) waar je kabel aan trekt zegmaar dat zit supergaar helemaal niet met een lager ofzo, die bleef dus ook hangen bij mij. ik heb m ff helemaal met de staalborstel onder handen genomen en alles schoongemaakt, vervolgens heb ik dat hendeltje er met een zootje kogellagervet weer ingezet, en hij remt weer perfect nu!

suc6, frank

ey bedankt voor de info man, ik heb ook al een hele tijd dat gekloot met die remhendel ik ga ut vandaag us schoonmaken en beetje smeren en dan kijken of ut werkt:D

Ciao tuning
          Bijdrager

whaha lol denk dat heel veel ciao’tjes dat hebben 😀
            maaruh frank why stond je wiel scheef kwam dat door de veren ??? wil het graag eventjes weten want heb dat probleem ook denk dat me veruh gewoon Rot zijn …
            davy

Herr Flick
            Topic starter

meestal zo, gewoon wiel los maken en er goed recht inzetten moet helpen hoor

Gele Racefrikandel

ThieskeCiao
              Bijdrager

dat je wiel scheef staat komt door dat je nylonkousjes gaar zijn en die moet je even vervangen en dan staat je voor wiel weer recht

(nylon kousjes zijn 2 buses die achter je voor zitten dus moet je alles er uit halen en dingetjes vervangen en trug zetten.)

Ciao tuning
                Bijdrager

ahzo jah had al zoiets verwacht maar moest het effe zekerzz wetuh thnx

Ciaofrank
                  Bijdrager

ja klopt, als je wiel scheef staat is t 99% die busjes, vooral bij oudere ciao’s, is ook logisch met plastic busjes dat dat naar de klote gaat. ik kon zo’n setje bij de winkel bestellen voor 15 euries ofzo dat is het geld niet maarrrrrr… t is zo’n fuckin klotewerk om in elkaar te zetten, je kan dr echt een paar uurtjes voor uit trekken, ik zal wel ff een topic aanmaken hoe ik dat gedaan heb uiteindelijk….

laterzzzz, frank

Tonni
                    Moderator

Als je wiel scheef staat ligt dat soms ook gewoon aan de aanslagrubbers onder in de vork. Als er een weg of stuk is gaat je wiel ook steeds scheef….. Maar meestal zijn het de busjes. Veren zijn hier niet zo op van invloed, tenzij ze nog redelijk stug zijn en er een breekt..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Herr Flick
                      Topic starter

mijn wiel was ook hele tijd scheef.
                        wat ik gewoon gedaan heb gister (2 man) ik doe m op het wiel en duw hem dan door de vering heen gewoon op het stuur leunen dus.
                        dan helemaal omlaag duwen, dan gewoon recht zetten en vast draaien.
                        nu is hij weer recht.

ps. me achterrem en voorrem is ook weer gemaakt en ik rem nu als de shit

Gele Racefrikandel
                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.