Vespa-Ciao.NL
:: Voorkeur cp of electronisch blok ?

Home Forums Techniek Motorisch Voorkeur cp of electronisch blok ?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ampie1979
    Topic starter

Even een vraagje wat is jullie voorkeur een contactpunten blokje of een electronische blokje en waarom ???

Mvg bram

Boa Job
      Bijdrager

Beide hebben ze voor en na delen. Het is maar net wat je zoekt.

Over het algemeen is elektronisch betrouwbare. Maar ze hebben ook een zwaar vliegwiel. En zijn daar door minder vel op het gas. Ze zijn ook makkelijker in elkaar te zetten. Je hoeft geen contactpunten af te stellen. Maar ze trekken vaak wel minder sneller op dan een CP model.

contactpunten zijn iets minder betrouwbaar dan een elektronisch blok. Maar je hebt wel een lichtere vliegwiel. En zijn veller op het gas. Trekt ook vaak beter op. Door de lichtere vliegwiel. Je moet wel natuurlijk contact punten afstellen.

Als het lelijke is rijd het goed. Is het mooi dan is het kapot
        Mijn projecten beetje beun maar wel goed

bram0vitz
        Bijdrager

Ik rijd zelf nu met contactpunten en het is net wat je gewend bent. In het verleden elektronisch ontstoken gehad en het is gewoon heel simpel als je er niet veel aandacht aan wilt besteden is dat de makkelijkste keuze.
          Ben van mening dat als je het onderhoud aan je contactpunten netjes bijhoud dan zijn ze net zo betrouwbaar als een elektronisch ontstoken blok. Je moet er alleen wat moeite insteken…

beetje prutsen hier en daar
          Link naar Mijn collectie / Projecten.

ampie1979
          Topic starter

Dankjewel voor jullie antwoord

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.