Vespa-Ciao.NL
:: voor vario ?? klopt het wel ?

Home Forums Techniek Vario voor vario ?? klopt het wel ?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Renaud
    Topic starter

Hallo allemaal,

Ik heb eergister een varioset opgehaald, standaard voorvario, achterkoppeling met klok.

Mijn vraag is dan ook is alles van de voorvario ook compleet, want ik vind ook dat de afstand van de pouli helfden wel erg groot is, en ik kan het ook niet anders in elkaar zetten.

iemand een suggestie ?
      Hier wat foto’s

foto 1:

Foto 2:

Foto :

Foto 4:

Foto 5:

Foto 6:

Foto 7:

Foto 8:

Foto 9:

Anoniem

Ik zie niks wat er meteen mis is.

Het is een beetje roestig maar dat slijt vanzelf weer af.

Of doelde je ergens op?

Renaud
        Topic starter

Vertigo :
          Ik zie niks wat er meteen mis is.

Het is een beetje roestig maar dat slijt vanzelf weer af.

Of doelde je ergens op?

Waar ik meer op doel is zoals ik beschreef, dat op foto 2 en 5 de voorvario de afstand tussen de pouliehelfden wel erg groot is en dat als ik mijn v-snaar er over doe, het gelijk de bus aanraakt.
          Die helfden moeten toch veel dichter tegen elkaar aan zitten of ben ik nu in de war ???

Florian
          Moderator

De voorvario (2 poulies) gaan dichter tegen elkaar aan zitten zodra je rijd.
            Dit is het hele variosysteem. Achter ligt de snaar bovenin en voor laag (voor extra optrekpower) en naarmate je rijd gaat de snaar voor omhoog en in de achterkoppeling naar beneden.

EDIT: Linkje naar het hele variomatic systeem

http://nl.wikipedia.org/wiki/Variomatic

Renaud
            Topic starter

als ik die dikke bus in die bronzen bus druk krijg ik hem niet verder dan wat er op foto 5 van hier onder staat klopt dat wel?
              of moeten die helemaal naar elkaar toe kunnen ?

Anoniem

Die moeten inderdaad naar elkaar toe kunnen.

Leg de stalen bus eens recht omhoogstaand neer en zet het deel met de bronzen bus erop en maak een draaiende beweging terwijl je een beetje naar beneden drukt.

Renaud
                Topic starter

Vertigo :
                  Die moeten inderdaad naar elkaar toe kunnen.

Leg de stalen bus eens recht omhoogstaand neer en zet het deel met de bronzen bus erop en maak een draaiende beweging terwijl je een beetje naar beneden drukt.

Hij valt er zo overheen, maar bij ongeveer 8 mm voor de onderste gedeelte van de stalen bus houdt het ook op.
                  Als ik een draaiende beweging maakt gaat het zo ontezettend stroef dat ik het amper meer uitelkaar kan draaien of trekken zonder dat ik mijn handen pijn doe met die hoeken.

die stalen bus komt gewoon niet boven de bronzenbus uit.
                  En het rare is dat er geen braampjes of dergelijke zijn aan de rand van de bronzen bus, maar dat is wel het eindpunt van de stalen bus.

Anoniem

Het lijkt ook wel of iemand aan die bronzen bus heeft lopen vijlen. Deze zou ik sowieso met een fijn schuurpapiertje en een vlakke plaat vlakken. Hierna de hoekjes van de bronzen bus afronden en dan nog eens proberen, eventueel heel licht aan de binnenkant opschuren.

Gebruik waterproof schuurpapier, zo fijn mogelijk.

Renaud
                    Topic starter

lukt het niet? neem ik aan dat ik wel een nieuwe bronzen bus moet halen ?

Ik zat ook te denken aan de polini voor vario, weet alleen niet of het wil met die achter vario. zit een 90mm pouli op.

en met mijn set up……

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.