Vespa-Ciao.NL
:: Voor de lol…

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Voor de lol…

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

wheelieking89
    Bijdrager

Zeer Sjieke Programma want dit help veel bij onze mede tuners en zeker iets deftiger als alles zelf doen en fouten maken 😛

Tonni
      Topic starter

Herr FlicK :
        [pfs]1-blowdown berekenen.zip[/pfs]

Hier is een mooi programmatje ervoor 🙂 heb t even bijgewerkt voor vespa cilindertjes.
        Idd, de 42evo komt std op 20, en met jouwn tuning van eerst die ik hier nog heb (niet van dit topic komt ie op 27 uit)

postedit : als ik jouwn getunde cilinder van dit topic bekijk is de blowdown 30

Zal wel kloppen als je de deck op 0 zet, maar mijn deck zit op 1, en dan is het 26,41 bij de 27,5 uitlaat, en 29,6 bij de 25 uitlaat. De verschillen zijn klein, maar ik heb het echt wel goed uitgerekend hoor!!
        Neemt overigens niet weg dat de bijna 30 BD wel heel hoog is op een vespa cilindertje, ik denk dat je er eigenlijk wel een EVO carter of Malossi Reed Valve voor moet hebben, volle kruk en 17 of 19 mm. (en de 27mm versie uitlaat).

Je kan echt horen dat ie wel wil, maakt echt veel herrie uit de uitlaat, meer als met die andere, maar trekt gewoon niet bere, omdat ie waarschijnlijk niet genoeg toeren mag maken en niet goed kan worden gevuld door de 13/13 (70 sproeier, bougie GRIJS)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

cittatuner
        Bijdrager

uh ik kom er niet helemaal uit…..ik heb hier de poortmap van JL’s polini liggen en ik heb de poort height ingevuld van de hoogste spoeler en dan….:?

**edit** ik ben der al uit8) dan zou JL´s blowdown 22,215 zijn voor een polini 43mm gietijzer +w-poort

Tonni
          Topic starter

Ik heb die rode drukveer van Pinasco nu gemonteerd, en die is strakker als de gele van Malossi. Ik ga nu de cilinder eens proberen op de speedengine en racekrukas, met de 5 grams rollen en die veer op 100mm poelies, met de blanke trekveren op verlichte koppelingssegmenten. En natuurlijk met de 16mm met de 150 sproeier. Ik zal zien of ie toeren maken wil.

Jelle89

en dan wil ik wel weten hoe die loopt, want vind de cilinder er gruwelijk uitzien=)

G-no
              Donateur

Tonni :
                En natuurlijk met de 16mm met de 150 sproeier.

hoe heb je dat spruitstukje gemaakt??loopt dat lekker?
                lijkt me ook wel leuk om te bouwen

Tonni
                Topic starter

Hij wil niet lekker trekken, ook niet op een speedengine met de 16mm. Maakt niks uit, was een leuk probeerseltje.

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.