Vespa-Ciao.NL
:: vonkt wel en dan weer niet?

Home Forums Techniek Problemen oplossen vonkt wel en dan weer niet?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

kleine man
    Topic starter

Hee,

Ik heb nogal een vaag probleem met mijn citta. Hij vonkte eerst af en toe, dus ik het hele blok etc. eraf gehaald. Geef een draai aan het vliegwiel, en voila mooie vonk. Nog een keer, en weer goede vonk. Het draadje dat uit het blok kwam, die vonkte goed.

Dus ik blok er weer opgeschroefd, draadje op de bobine aangesloten etc. En nu vonkt hij niet meer:?

Ik dus weer dat draadje losgehaald van de bobine, nu dus hetzelfde als ik het eerst teste. Dus ik loop een stukje en hij vonkte af en toe, maar niet goed:no

Blok er weer af, en hij vonkte weer goed. Ik snap er nu de ballen van, mt het blok van de citta af vonkt hij goed, met het blok op de citta vonkt hij af en toe.

Iemand enig idee, hij is van mijn vader en die wilt graag weer kunnen rijden (en ik eigenlijk ook) 🙂

Alvast bedankt.

MVG,
      Brian

reiniero
      Bijdrager

ik had dat toen ook lag toen aan mijn vliegwiel dat niet meer goed was dus misschien moet je ens een ander vliegwiel proberen en anders even condensator cp’s en misschien je spoel vervangen;)

michiel ciao
        Bijdrager

contactpunten afstellen of vervangen ik had ook zoiets als wat jij hebt

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.