Vespa-Ciao.NL
:: Vonkt op verkeerde plek

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vonkt op verkeerde plek

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

G-no
    Topic starter

hey,

Als ik mijn bougie tegen de cilinderkop aanhoudt, heb ik geen vonk tussen de electrode. Als ik hem een cm ofzo van de cilinderkop afhoud, krijg ik wel een vonk tussen de kop en de bougie. Ik heb al 3 verschillende bougies geprobeert en 2 bougiekapjes. Kan iemand mij helpen?

iaccaloco
      Bijdrager

Dan zit ’t hem denk ik in de “soort” vonk die je hebt….

Menschen denken vaak: “Hij vonkt, dus moet ie het doen!”

Da’s helaas nie zo, ik vermoed dat er iets met je ontsteking is…..!

Kan zijn da’k ’t misheb, maar ik denk dus dat ’t zoiets is hoor!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

G-no
        Topic starter

ontsteking is laatst vernieuwd dus nieuwe cp nieuwe condensator en nieuwe bougie. Hij vonkt, maar ik krijg geen vonk tussen de elektrode.

G-no
          Topic starter

Ok, hij liep net weer, maar na 5 minuten ofzo viel hij weer uit:con En daarna niet meer aan te krijgen…. Dus ik nieuwe bougie bougiekapje en bougiekabel halen doet hij het nog niet. Los contact ergens denk ik, of weet iemand iets anders?

kennethje
            Bijdrager

kijk he je moet jebougie ook niet helemaal tegen je kop aan houden want je bougie komt ook niet tegen je zuiger aan als je hem een stukje eraf houd vonkt die wel goed he allein dat die niet start snap ik ook niet ik heb hetzelfde probleem :S

Kamikaze Ciao

kennethje :
                kijk he je moet jebougie ook niet helemaal tegen je kop aan houden want je bougie komt ook niet tegen je zuiger aan als je hem een stukje eraf houd vonkt die wel goed he allein dat die niet start snap ik ook niet ik heb hetzelfde probleem :S

sorry, even offtopic,
                je moet hem ook tegen het frame houden om een ‘massa’ te creeren toch ?
                als je bougie namelijk in de cil.kop zit heeft die ook een ‘massa’..
                dan zou die als het goed is moeten vonken, als je een bougie namelijk gewoon los ‘hangt’ vonkt die niet doordat die geen ‘massa’ heeft

correct me if i’m wrong

iaccaloco
                Bijdrager

Je ontsteking is stuk, probeer het maar…….;)

Ik weet ’t bijna zeker, kan soms gebeuren….!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.