Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › vonkt niet (bobine bougiekabel bougiedop bougie is allemaal nieu
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 2 maanden geleden door KennyVespa.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 januari 2007 om 20:24 #208778
Me ciao vonkt niet meer :s wel het draadje van me blok naar me bobine maar als ik me bobine en zo erop heb dan vonkt ie niet meer… weet iemand wat ik moet doen?
(bobine bougiekabel bougiedop bougie is allemaal nieuw)Edit by flick, topic titel ipv KUT naar Niet vonken verandert en de duizenden vraagtekens weg gehaalt let hier even op!
17 januari 2007 om 20:29 #224359Probeer eens een andere bobine, anders nieuw bougietje.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel31 januari 2007 om 21:32 #224516michiel ciao :
Me ciao vonkt niet meer :s wel het draadje van me blok naar me bobine maar als ik me bobine en zo erop heb dan vonkt ie niet meer… weet iemand wat ik moet doen?
(bobine bougiekabel bougiedop bougie is allemaal nieuw)ik heb precies hetzelfde probleem
heb al 3 bobines en 6 bougies geprobeert en k krijg gewoon geen vonk als ik men bobine ertussen gooi
hoe sjit is dat
ik ben er vandaag de hele dag mee bezig geweest, cp al 5x afgesteld maar k krijg geen vonk of niets 😕
echt raar, ik weet dus ook niet wat ik nog kan proberen, ik heb nieuwe cp en condensator erin gezet
maar krijg geen vonk
het kabeltje naar de bobine krijgt gewoon stroom
en de bobine heb ik doorgemeten maar krijg ook geen probleem
hij gaat gewoon door met geen vonk geven
weet iemand misschien wat de oplossing is?31 januari 2007 om 21:40 #224517weet je wat je dan eens moet proberen, waar dat ijzer stukje van je bobine op het frame komt daar eens kaal schuren misschien vonkt hij dan, want dat heb ik ook eens gehadt het klinkt raar maar bij mij werkte het
31 januari 2007 om 22:09 #224518Je moet dus bij het testen wel zowieso zorgen dat je bobine OP je frame vast zit heh, dus niet dat hij los bungelt. Dit is omdat de bobine aarde moet maken (in dit geval met je frame dus). En anders dat wat vespa-freak zegt ff uitproberen!
31 januari 2007 om 22:12 #224519bobbie88 :
Je moet dus bij het tesen wel zowieso zorgen dat je bobine OP je frame vast zit heh, dus niet dat hij los bungelt. Dit is omdat de bobine aarde moet maken (in dit geval met je frame dus). En anders dat wat vespa-freak zegt ff uitproberen!hij zit met 2 schroefjes muurvast dus ik vind het echt raar, toenstrax nog losgehad en allebei opgeschuurd en nog steeds niets ? misschien nog iets anders wat er mis kan zijn ?
31 januari 2007 om 22:19 #224520Gertjuhhh :
bobbie88 :
Je moet dus bij het tesen wel zowieso zorgen dat je bobine OP je frame vast zit heh, dus niet dat hij los bungelt. Dit is omdat de bobine aarde moet maken (in dit geval met je frame dus). En anders dat wat vespa-freak zegt ff uitproberen!hij zit met 2 schroefjes muurvast dus ik vind het echt raar, toenstrax nog losgehad en allebei opgeschuurd en nog steeds niets ? misschien nog iets anders wat er mis kan zijn ?
Ja dan zal het bij jou toch in het gedeelte vanaf je bobine tot je bougie liggen. Dus bougie kabel, bougie dop, of de bougie zelf..
31 januari 2007 om 22:44 #224521het rare was ook dat ij bij de bougie eerst helemaal niet vonkte.
en toen ik de bougie vast hield voelde ik eerst niks.
en toen op eens kets kreeg ik een hoop chocken.
dus de bougie erin gedraaid maar ging niet aan.
geert heb je nu een andere sproeier geprobeerd?1 februari 2007 om 09:01 #224526Maakt jouw blok wel goed aarde met het frame? Je kunt wel heel leuk zooi bij bobine opschuren, maar als je bok door de dikke laag verf geen massa maakt met het frame heb je d’r ook geen f*ck aan 😛
Ofwel, pak een draadje met goedde isolatie, en knoop die aan een bout van je blok, en knoop het andere deel aan de massa van de bobine vast. Op deze manier zijn vele problemen opgelost 😉
Als dat niet werkt is er maar 1 oplossing, alle draden in je blok lossolderen en vervangen door goedde nieuwe, dit was de oplossing voor het vonk-probleem van een vriend van mij.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno1 februari 2007 om 15:20 #224527hij vonkt nu. contact puntjes bewogen niet lekker meer en ff een beetje opgeschuurd:D nu vonkt ie weer als de ziekte.. en nu is me poulie door 2en:(
1 februari 2007 om 15:22 #224528oke kan dus close deze anders komen er weer onzinnige reacties
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.