Vespa-Ciao.NL
:: Vonkt niet

Home Forums Techniek Elektrisch Vonkt niet

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mrtnbs
    Topic starter

Ik heb recent een vespa ciao gekocht, heb eigenlijk geen ervaring met sleutelen of elektronica en hij is laatst kapot gegaan toen ik over een drempel reed, ik dacht dus dat er misschien iets losgeschoten was of iets dergelijks maar alles ziet er nog oke uit. Heb de bougie tegen het blok aangehouden om te kijken of er een vonk kwam en deze was of heel zwak, onregelmatig of totaal niet. Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen met kijken iemand tips?

UPDATE:
      ik heb kleine vonkjes maar hij ontbrandt niet, waar kan ik naar kijken?

SuperSi
      Bijdrager

om te beginnen welkom op ons forum!

Graag hebben we eerst wat informatie over je brommer.
        Is het ene snor of bromfiets?
        Is hij origineel of aangepast?
        Is hij elektrisch(2 kabelbomen boven uit je blok) of contactpunt(zwarte dop in je vliegwiel) ontstoken?

Heb je al een nieuwe bougie geprobeerd?

succes!

Mrtnbs
        Topic starter
          • t is een snorfiets, een originele uit 1988 dus niet elektrisch
          • de bougie vonkt wel die heb ik geprobeerd alleen hij ontsteekt niet

olietoevoer gecheckt en nieuw luchtfilter erin gedaan, maar je zei iets over contactpunten? Wat kan ik daar aan proberen?
          dankjewel voor je reactie!

SuperSi
          Bijdrager

Controleren of de contactpunten nog op het juiste moment open gaan.

ALs je vonk onregelmatig/zwak/niet is klinkt mij dat als een draadbreuk of er zit ergens iets los.
            Je kan de onstekings kabel eens van je bobine halen, de kabel tegen je blok houden en dan je brommer “starten” met een boormachine, als deze dan lekker vonkt dan weet je dat je onsteking in je blok nog goed  is.

Als het te snel/veel is moet je het zeggen haha

Mrtnbs
            Topic starter

Hola,
              paar dingetjes nagelopen en nu heb ik een vonk een ontbranding maar hij hapert en zeg maar hij doet t net niet. Klinkt alsof hij stikt of zo iets. Misschien bekende problemen met luchttoevoer etc etc?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.