Vespa-Ciao.NL
:: vonkt ineens niet meer

Home Forums Techniek Problemen oplossen vonkt ineens niet meer

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

de papkarre
    Bijdrager

is je probleem opgelost want ik heb dat ook?

vicious
      Bijdrager

Neenee een gewone condensator doet t prima!! Rij zelf met 80 cc polini setup en gebruik gewoon een std. condensatortje. Als die bij jou steeds kapot gaat ligt het dus niet aan de condensator zelf. Probeer eens een andere bobine. Maar ik zou eerst eens je bougieKABEL checken/vervangen. (vervang dan gelijk ff alle kabeltjes, zijn er niet veel en kosten bijna nop) Probeer zoveel mogelijk oorzaken te elimineren en dan blijft de echte oorzaak over.

FonS
        Bijdrager

@ de papkarre:

ik had dit laatst ook, verschillende bougies, bobines, condensators, bougiekabels/-kapjes, enz geprobeerd….

werd er helemaal gek van. iedere keer een nieuwe condensator erin, starten, maakte 5 slagen (net genoeg om te denken ‘hey, hij doet het!’) en viel dan weer uit: geen vonk :con

ik heb uiteindelijk een paar dingen tegelijk verandert, dus specifiek waaraan het lag weet ik niet;

– vliegwiel
          – ontstekingsspoel
          – ontstekingskabel (van cp naar bobine)

sindsdien doet ie het weer 🙂

bramFK
          Topic starter

ik denk dat ik nu toch wel enig idee heb…
            het achterste bevestigingspunt van me speedengine is eraf dus het blok zit er een beetje scheef in.
            mssn draait het vliegwiel ook scheef daardoor… maar ik koop ff een ontstekingsspoel,cp’s en condensator dan moet het wel in orde zijn. anders gooi ik em het kanaal ik dan heb ik het echt gehad:lol

masterman
            Bijdrager

het is toch een cp blok of niet?

zoja zou ik er een andere onstekingsspoel in proberen.

bramFK
              Topic starter

ja

eddi
                Bijdrager

ook meteen ff de aansluitingen controleren, kan best zijn dat je een kabelbreuk hebt in het draadje met stekkertje wat op de bobine gestoken word… De min aansluitingen ook, en jouw bobine moet ook met het metalen gedeelte tegen een stuk weggekraste lak van het frame zitten, die fungeert nl als massa… en niks in ’t kanaal gooien want dan ga ik ‘m eruit halen… zonde..

masters
                  Bijdrager

gooi maar niet in t kanaal vervang alles wat daar binnen in zit maar es kabeltjes en alles

eddi
                    Bijdrager

bramFK :
                      ja

check je pm, bram

bramFK
                      Topic starter

dat van in het kanaal gooien was natuurlijk maar een grapje, maar zo onderhand heeft dat ding me al genoeg tijd/geld/gedoe/troep gekost… nu moet het maar eens afgelopen zijn.
                        zit trouwens geen nieuwe ontstekingsspoel in maar een van de zoveel die ik nog had liggen.
                        en de draden daar binnenin heb ik gewoon vervanden en oogje en vorkje erop gesoldeert

Mike_christiaan
                        Bijdrager

bramFK :
                          dat van in het kanaal gooien was natuurlijk maar een grapje, maar zo onderhand heeft dat ding me al genoeg tijd/geld/gedoe/troep gekost… nu moet het maar eens afgelopen zijn.
                          zit trouwens geen nieuwe ontstekingsspoel in maar een van de zoveel die ik nog had liggen.
                          en de draden daar binnenin heb ik gewoon vervanden en oogje en vorkje erop gesoldeert

Ik had ook dat probleem, ineens vonkte hij niet meer. Ik had ook m’n hel;e blok gereviseert, maar ik had het draadje van de ontstekingspoel naar het cp’tje niet goed gelegd, waardoor die tegen het draaiende gedeelte kwam en was beschadigt. Misschien moet je dat gedeelte ff checken.

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.