Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › vonkt ineens niet meer
- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 8 maanden geleden door Mike_christiaan.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 juli 2007 om 13:33 #226287
is je probleem opgelost want ik heb dat ook?
5 juli 2007 om 16:17 #226293Neenee een gewone condensator doet t prima!! Rij zelf met 80 cc polini setup en gebruik gewoon een std. condensatortje. Als die bij jou steeds kapot gaat ligt het dus niet aan de condensator zelf. Probeer eens een andere bobine. Maar ik zou eerst eens je bougieKABEL checken/vervangen. (vervang dan gelijk ff alle kabeltjes, zijn er niet veel en kosten bijna nop) Probeer zoveel mogelijk oorzaken te elimineren en dan blijft de echte oorzaak over.
5 juli 2007 om 16:27 #226295@ de papkarre:
ik had dit laatst ook, verschillende bougies, bobines, condensators, bougiekabels/-kapjes, enz geprobeerd….
werd er helemaal gek van. iedere keer een nieuwe condensator erin, starten, maakte 5 slagen (net genoeg om te denken ‘hey, hij doet het!’) en viel dan weer uit: geen vonk :con
ik heb uiteindelijk een paar dingen tegelijk verandert, dus specifiek waaraan het lag weet ik niet;
– vliegwiel
– ontstekingsspoel
– ontstekingskabel (van cp naar bobine)sindsdien doet ie het weer 🙂
5 juli 2007 om 18:01 #226297ik denk dat ik nu toch wel enig idee heb…
het achterste bevestigingspunt van me speedengine is eraf dus het blok zit er een beetje scheef in.
mssn draait het vliegwiel ook scheef daardoor… maar ik koop ff een ontstekingsspoel,cp’s en condensator dan moet het wel in orde zijn. anders gooi ik em het kanaal ik dan heb ik het echt gehad:lol5 juli 2007 om 18:02 #226298het is toch een cp blok of niet?
zoja zou ik er een andere onstekingsspoel in proberen.
6 juli 2007 om 14:57 #226312ja
6 juli 2007 om 15:07 #226313ook meteen ff de aansluitingen controleren, kan best zijn dat je een kabelbreuk hebt in het draadje met stekkertje wat op de bobine gestoken word… De min aansluitingen ook, en jouw bobine moet ook met het metalen gedeelte tegen een stuk weggekraste lak van het frame zitten, die fungeert nl als massa… en niks in ’t kanaal gooien want dan ga ik ‘m eruit halen… zonde..
6 juli 2007 om 15:08 #226314gooi maar niet in t kanaal vervang alles wat daar binnen in zit maar es kabeltjes en alles
6 juli 2007 om 15:15 #226315bramFK :
jacheck je pm, bram
6 juli 2007 om 17:26 #226316dat van in het kanaal gooien was natuurlijk maar een grapje, maar zo onderhand heeft dat ding me al genoeg tijd/geld/gedoe/troep gekost… nu moet het maar eens afgelopen zijn.
zit trouwens geen nieuwe ontstekingsspoel in maar een van de zoveel die ik nog had liggen.
en de draden daar binnenin heb ik gewoon vervanden en oogje en vorkje erop gesoldeert9 juli 2007 om 13:51 #226329bramFK :
dat van in het kanaal gooien was natuurlijk maar een grapje, maar zo onderhand heeft dat ding me al genoeg tijd/geld/gedoe/troep gekost… nu moet het maar eens afgelopen zijn.
zit trouwens geen nieuwe ontstekingsspoel in maar een van de zoveel die ik nog had liggen.
en de draden daar binnenin heb ik gewoon vervanden en oogje en vorkje erop gesoldeertIk had ook dat probleem, ineens vonkte hij niet meer. Ik had ook m’n hel;e blok gereviseert, maar ik had het draadje van de ontstekingspoel naar het cp’tje niet goed gelegd, waardoor die tegen het draaiende gedeelte kwam en was beschadigt. Misschien moet je dat gedeelte ff checken.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.