Vespa-Ciao.NL
:: vonk probleem

Home Forums Techniek Problemen oplossen vonk probleem

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

RiPe
    Topic starter

hoi mensen, ik heb een vreemd probleem met de ontsteking (electronish) en voordat ik mn blok er weer onderuit haal wil ik weten of ik niets vergeten te checken ben. aangezien het veel gekloot is om mijn blok eronderuit te halen (kickstart), ik moet mn brug verbuigen enzo dus dat is een klotewerk.

het probleem is dat de bougie slecht vonkt, als ik hem gewoon tegen mijn kop aanhou vonkt hij vrijwel niet, maar als ik hem ong. een halve milimeter van mn kop afhou zie je wel kleine vonkjes.
      als ik de bougiedraad vlak bij mn kop hou zie je wel grotere vonkjes, maar wel heel mager zijn ze dan.

ik heb al een nieuwe bougie geprobeerd en een bougie die van een lopend blok af kwam, maar hebben allebei hetzelfde effect.
      ook heb ik al een nieuwe bougiedop geprobeerd en een bougiedop van een lopend blok maar ook geen verschil 😕
      heeft iemand nog een idee? bij voorbaad dank

hansieb
      Moderator

Kapotte ontsteking gok ik , wat ook nog kan zijn is dat je geen goede aarde / massa hebt.
        Of misschien een kapotte cdi

Als het goed is zit er een massa draadje aan je cdi , gooi die maar eens op het blok.

Hij hoort gewoon te knetteren en blauwe vonken te geven.

RiPe
        Topic starter

hij knettert echt totaal niet, het lijkt op te weinig spanning ofzo
          en aarde maakt ie wel, heb de achterbrug opgeschuurd en dat wilde niet, toen heb ik dat zwarte draadje idd aan de carters gezet, dat werkte ook niet.
          CDI heb ik van Tim gekocht, hij zei dat ie m getest heeft…
          maar ik kijk wel of ik ergens een CDI kan lenen om te testen, dan hoeft het blok er tenminste niet onderuit

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.