Vespa-Ciao.NL
:: Vollewangen Kickstart kruk

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Vollewangen Kickstart kruk

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Topic starter

Op een avondje lig je in bed, en zit je eens te denken… en te denken……… en te denken en dan opeens heb je het.

Iedereen denkt dat je de pen van de kickstart (gewoon die in het kleine deel zit van de krukas, en eruit kan halen) kan laten overpersen in een volle wangen krukas.
      Het probleem zit hem niet in de kickstart krukas maar in de volle wangen krukassen.

De wang van een volle wangen (aan de rechterkant dus) bestaat uit 1 ! deel en kan je dus niet eruit persen.

Nu zat ik te denken aan de muchachelli krukas (met dat gat erin), je draait schroefdraad (met een draaibank omdat het gehard staal is) in de krukas en je laat de krukas pen op lengte draaien + schroefdraad erop en je draait het in elkaar.

Het vastmaken van die pen is nog even een manier bedenken maar ik wou toch wat mensen hun meningen erover.

kom niet met domme antwoorden zoals yeahh ofzo en hoop dat ik er een beetje orgineel mee blijf 😛 als ik t ooit nog ga uitvoeren (zo’n krukasje vind je ook niet om de hoek van de straat ofzo)

Greets

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

hansieb
      Moderator

Naja als et uit te voeren valt doe ik het ook thomas…

Maar dat ideetje met schroefdraad is opzich wel leuk maar hoe veel cm is de omtrek van dat KICKdingetje en wat is de binnenomtrek van een MAZU met gat krukas?

Misschien kan jayton ff het gat opmeten? als die tijd heeft 🙂

Herr Flick
        Topic starter

is geen probleem natuurlijk, het kick gedeelte is net zo dik onder als het gedeelte van de muchachelli (aangezien het zelfde lager er ook op gaat he 😉 )

dus het is zowiezo een kwestie van AFDRAAIEN, en INKORTEN van de kickstartpen + schroefdraad erop maken.

*ED*: MAZZUCHELLI

Gele Racefrikandel

erwinko
          Bijdrager

zou idd wel kunnen..

denk er wel aan dat je er links draad in tapt.
            anders kick je je tap eruit 😛

ArvidW
            Donateur

Optie 1, Boor gewoon heel die pin eruit, sloop een kickkrukas, en pers die kickpin erin…. Wel iemand vinden die recht de pin uit de vollewangen krukas kan boren….. (met een krukas waar al een gat in zit lijkt mij dat niet zo heel erg moeilijk ;))

Optie 2, las aan je vollewangenkrukas dat stukje voor kickstart vast, dat moet vast en zeker kunnen lukken (goeie lasser vinden)

Owja, Yeehh cool idee Thomas :pest

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

woe
              Bijdrager

waarom schroefdraad dan?

als je gewoon de vollewang kruk boort en de kickpen erin perst dan is t volgens mij beter dan je schroefdraad
                dat persen gebeurt met tonnen kracht. dat beweegt niet zomaar in tegen stelling tot je schroefdraad

je heb geen 100% zekerheid dat je hem goed vastdraaid en dat hij niet doordraaid

kut. arvid was me voor.
                dat internet op telefoon schiet echt niet op:p

hansieb
                Moderator

Herr FlicK :
                  is geen probleem natuurlijk, het kick gedeelte is net zo dik onder als het gedeelte van de muchachelli (aangezien het zelfde lager er ook op gaat he 😉 )

dus het is zowiezo een kwestie van AFDRAAIEN, en INKORTEN van de kickstartpen + schroefdraad erop maken.

*ED*: MAZZUCHELLI

Thomas we praten hier niet over espressos 😀 gekko

Btw arvid er komt nogal wat kracht op de lasnaad te staan denk ik , je kickt toch wel 30 kg naar beneden.

Na 30 x kicken lijkt me dat die lasnaad alweer een stuk slapper is geworden.

Herr Flick
                  Topic starter

1 laspunt kan wel meer als 30 kilo hebben hoor hans 😛

Persen is idd misschien een beter idee, dus van de krukas afblijven, en de kickstart pen zover afdraaien dat hij precies of net iets groter zit (hoe dat ook mag zitten) en dan erin persen.

Ik denk dat ik zo genoeg weet..

Gele Racefrikandel

Michel
                    Bijdrager

Kan ik dit topic heropenen voor een paar vraagies :con

Herr Flick
                      Topic starter

uh ja ?

ik heb nu al lang zo’n krukas, wat is de vraag ?

Gele Racefrikandel

Michel
                        Bijdrager

OO sorry, ik had de notifier niet aan gezet.

Thomas, kan jij mij vertellen wat jij eraan gedaan hebt. De wangen over geperst of het kickgedeelte overgezet?

Heb je er misschien fotootjes van zodat ik ongeveer weet wat ik kan verwachten?

Herr Flick
                          Topic starter

Aan de wangen moet niet gekloot worden,
                            als je een gat in je krukas hebt dan kan het (anders boren)

van een gewone kick krukas haal je het kick tandjes gedeelte eruit, draait dit af voor in het gat (niet natuurlijk dezelfde maat, maar ietsje groter zodat je hem erin perst)

passen,logisch nadenken en meten moet het vast wel lukken

Gele Racefrikandel

Michel
                            Bijdrager

Oke dan, ik dacht eerst dat die wangen over geperst moesten worden maar dit klinkt beter.
                              Ik heb mij blok nog niet open gehad maar ik vrees dat er een dichte in zit.

In ieder geval bedankt voor de info.

Als er mensen zijn die er fotootjes van hebben. Graag even posten hier.

Alvast bedankt

Herr Flick
                              Topic starter

zo dan ?

Gele Racefrikandel

jordykee
                                Bijdrager

Heey,

Super gemaakt!

Ik heb zelf ook een kick as gemaakt van het merk muchachelli

ik deed dit echter op een geheel andere wijze dan jij,

Ik had hem ook gemaakt met pers fitting maar trapte dit al vrij snel los terwijl hij toch echt strak geperst zat.

Dus het ik door het gedeelte waar je lager gaat een 4 mm gat geboord, ook door de kick tap

toen heb ik een 4mm pennetje gedraait die 2mm korter was dan de diameter van de as, deze heb ik erin getikt en aan beide kanten een prop las erop gelegt. deze as heb ik echter nooit meer gebruikt omdat ik deze verkocht heb. reden was het moeten terug voeren van mijn SI

degene die mijn as heeft gebruikt zijn brommer dagelijks en de tap zit nu al 1 1/5 jaar op zijn plek, tussen door natuurlijk wel even gecontroleerd

Ik weet dat het even geleden is dat er hier gepost is maar wilde het even zeggen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.