- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 4 maanden geleden door mean-machine.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 november 2020 om 22:26 #803888
Het probleem is niet zozeer de al dan niet goede kwaliteit van de olie, maar veel meer dat ethanol en 2 takt olie niet mengt ….premix met 95 E5 of E10…je brommer loopt er slecht op.
8 november 2020 om 22:40 #803889Ik rijd op E5 en E10. En vaak door elkaar heen getankt, dus eigenlijk rijd ik met E7,5
Op E5 rijd hij het snelst (duidelijk merkbaar) maar dat zal met de iets wat te rijke afstelling te maken hebben.En ik heb een hele hoge compressie (tegen pingelen aan) met een echte sqhuis dus een hele hoge sqhuissnelheid die de verbranding ten goede komt.
Ik verheug me dus nu al op de wat koudere dagen zodat de afstelling weer perfect is.Wat ik wel heb is dat ik met E5 de elektroden afstand van de bougie klein moet houden, want anders start hij slecht.
Ik denk dat het voor iedereen anders ligt want de onderlingen setup,s en de afstelling verschillen.
Maar ik heb nog niets gemerkt van oplossende rubbers of aangetast aluminium.9 november 2020 om 01:28 #803893Ik rijd op E5 en E10. En vaak door elkaar heen getankt, dus eigenlijk ……………………
Bedenk dat wanneer je E5 tankt van Shell, BP of Esso dat je feitelijk E0 rijdt!
9 november 2020 om 09:35 #803897
E5 van Shell, BP of Esso is feitelijk E0 ……Ja… hmmmm dat was ik even vergeten. Die mean machine, bijdehand ventje is dat toch. Als ik dus E10 tank en dan E5 er door heen tank dan heb ik feitelijk E5 dat isweer E0 en dus…. ehhh, is en dus geen etanol bevat en daarom heb ik dus geen corrosie in mijn carburateur..??? Of wacht ehhh 1+1 = 2 of wacht even mijn reken machine….Eerst even plassen want zo kan ik niet denken. Wat zij die nou?9 november 2020 om 11:18 #803900Het schijnt zelf zo te zijn dat met echte E10, je aluminium zo erg wordt aangetast dat het je inlaattiming vrij snel vervroegt. Paar keer gas geven, en het is gebeurd. Kan dat setje vijlen eindelijk weer terug de gereedschapskist in.
En daarna weer alleen v-power erin natuurlijk.9 november 2020 om 17:39 #803914
E5 van Shell, BP of Esso is feitelijk E0 ……Ja… hmmmm dat was ik even vergeten. Die mean machine, bijdehand ventje is dat toch. Als ik dus E10 tank en dan E5 er door heen tank dan heb ik feitelijk E5 dat isweer E0 en dus…. ehhh, is en dus geen etanol bevat en daarom heb ik dus geen corrosie in mijn carburateur..??? Of wacht ehhh 1+1 = 2 of wacht even mijn reken machine….Eerst even plassen want zo kan ik niet denken. Wat zij die nou?
Mijn voorstel is: Verdiep je eerst eens in de werkelijke ethanol-waarden van de benzine-soorten die in de pomp zitten voordat je een hoop onzin begint uit te kramen!
BTW Zo ‘bij-de-hand’ ben jij blijkbaar dus niet.
Quote: Wat zij die nou?
Mijn schooljuffrouw leerde mij altijd: ‘zei’
Brrrrrrrr Blijkbaar niet zo’n Bij-de-handje!!9 november 2020 om 18:53 #803915Je kan bijdehand op verschillende manieren op vatten, ik bedoelde het positief.
Vind je het wel leuk hier op het forum?9 november 2020 om 19:34 #803918….het gaat maar over een vlotterbakje, hoor… 😉 !!!
9 november 2020 om 23:56 #803920Je kan bijdehand op verschillende manieren op vatten, ik bedoelde het positief.
Vind je het wel leuk hier op het forum?
Niet positief opgevat!
Wat een onzinnige wedervraag! Ik vind ’t op zich prima en vaak leerzaam op het forum, maar die kleinerende tekst van jou die hoef ik effe niet………..
Ga maar lekker effe plassen en luisteren naar je eigen gezeik!10 november 2020 om 08:51 #803922Ik kleineerde je niet, dat is nooit mijn bedoeling en mij excuus als het zo overkwam.
En als ik het terug lees, dan snap ik wel een beetje dat het verkeer opgevat kon worden, maar dat opvatten dat doe je echt zelf. Wat je er vervolgens mee doet, valt ook onder jouw verantwoordelijkheid
.
Als je het hier leuk vind, houd dat dan ook fijntjes, dan blijft het klimaat hier goed en dat is toch het aller belangrijkste vind ik.Oke, Excuses geaccepteerd!
Kwaad zijn of blijven is niet de goede weg! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.