Vespa-Ciao.NL
:: vliewiel dol gedraait

Home Forums Techniek Problemen oplossen vliewiel dol gedraait

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Kun je misschien je vliegwieltrekker met 2 puntlasjes vastzetten op je vliegwiel ?
      Dan kun je hem gewoon gebruiken.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

eidos
      Donateur

Het lijkt me niet dat je een vliegwieltrekker van metaal op een aluminium vliegwiel kan vastzetten doormiddel van 2-4 laspuntjes.. Metaal op aluminium vastlassen kan toch niet?

ronreniers
        Bijdrager

eidos :
          Het lijkt me niet dat je een vliegwieltrekker van metaal op een aluminium vliegwiel kan vastzetten doormiddel van 2-4 laspuntjes.. Metaal op aluminium vastlassen kan toch niet?

ik probeer het lassen van alu op metaal regelmatig, gaat gewoon goed.

vespa-racer
          Bijdrager

doe het met 2 man eentje houd de carter vast en de ander trekt de vliegwiel om hoog met 2waterpomp tangen om de koel ribben doe voorzichteg anders breken ze en tik dan met een rubbere hamer op de kop van de krukas pen, wel ff een bout op het schroefdraad draaien.

MHR
            Bijdrager

eidos :

Het vliegwiel zit een stalen bus in, lassen wil zeker wel.

Wat ook nog wel eens werkt; volspuiten met WD-40 en een nachtje laten liggen, zodat het er goed tussen kruipt. Probeer dan de volgende morgen maar weer rustig met een hamer op het vliegwiel te tikken.

green_white
              Topic starter

na 2 maand is die er al lang af hoor:P

wat ik heb gedaan: 3 gaatjes in het vliewiel boren en zo heb ik mijn poelietrekker kunnen monteren. vliewiel voor de zekerheid maar weggegooid pff wat een moeite..

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.