Vespa-Ciao.NL
:: Vliegwiel zit los?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vliegwiel zit los?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

cittafer
    Topic starter

Hey,
      ik heb ene citta met elektronish blok en ik weet niet hoe het komt maar het vliegwiel komt maar niet vast te zitten.
      ik draai de koppeling aan gewoon hard. (met belijd)
      en hij start wel maar heeft zo’n tokkelend geluid lijkt net of het vliegwiel niet gecentreert is of los zit. Ik weet zowizo dan ik een keer tegen het vliegwiel duwde en zat die helemaal los.

Mike
      Bijdrager

blok eraf halen en spie/spiebanen nakijken:thumb

succes

Mike

Martino
        Moderator

Het vliegwiel komt vast te zitten door een conische passing van vliegwiel en krukas. Wanneer deze versleten zijn zal je vliegwiel niet zo vast meer komen te zitten. Waarschijnlijk is de passing van kruk vliegwiel of allebij dus niet goed meer.

Hopelijk zit het in je vliegwiel zodat het vervangen afdoende zal zijn.

Tommetje
          Bijdrager

Foto

Tjoko
            Bijdrager

had ik ook zoiets last van, en toen heb ik vast vliegviel aan kurkas vast laten lassen door mn collega. ja echt idioot eigenlijk, maar de spiebaan van kurkas en vliegwiel waren allebei zwaar versleten, en dus was er te veel speling, en dus breekt spie gelijk na 5 sec draaien van nieuwe spie, had 3x achter elkaar vervangen, en elke keer na starten nog geen 5 sec, bambambam kapot.:cry en dus moest ik toch nieuwe kurkas en vliegwiel, en omdat je nieuwe kurkas heb kun je ook gelijk beter nieuwe koppelingsegmentenhouder kopen. anders komt er snel braam op kurkas door oude koppelingsegmentenhouder. :((
              en dus dacht ik, dan probeer ik dat maar eerst om te lassen, en als niet lukt dan koop ik pas die dinge nieuw/2e hands. maar het is prima gelukt met lassen, en de kurkas is niet krom geworden door hitte. vergeten foto te maken. scheelt geld 🙂
              mr of t lang goed blijft weet k niet, heb pas vorige week gedaan.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.