Vespa-Ciao.NL
:: vliegwiel wil niet vast op spiebaan ??

Home Forums Techniek Problemen oplossen vliegwiel wil niet vast op spiebaan ??

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

zipsp2000
    Topic starter

ik heb een raar probleem

ik krijg mijn vliegwiel niet goed vast op de krukas

er zit al een nieuwe spie in ook zit alles goed gewoon zoals het hoort te zitten wel heb iets vreemds gezien het schroefdraad van mijn krukas is ongeveer 2x zolang als dat van bijna elke andere krukas misschien dat dit een ander type krukas is ofzo ??

ik heb ook al meerdere vliegwielen geprobeert en ook dit helpt niet zodra ik het vliegwiel er op zet en me koppeling er op zet en aandraai blijft mijn vliegwiel gewoon loszitten

ik hoop dat iemand hier kan helpen word er echt helemaal gek van………

barry
      Donateur

Je hebt toch die ring tussen je vliegwiel & koppeling geplaatst???Als je dit niet gedaan hebt,krijg je je vliegwiel nooit vast gezet.

zipsp2000
        Topic starter

ja die zit er gewoon op de het opstaande randje naar boven zoals die hoort dus…….

bobbie88
          Bijdrager

Als het CP is, heb je de ontstekingsnok er wel in zitten?;)

barry
            Donateur

het opstaande randje moet tegen het vliegwiel zitten.

PoliniCitta
              Bijdrager

mss heeft het te maken met je ontstekingsnok .. Maar het kan ook aan je krukas/carters liggen omdat je al meerde vliegwielen hebt geprobeerd. En heb je wel je spietje goed erin gezet

Heb je foto’s van je krukas? en het hele gebeuren? of een filmpje?

hansieb
                Moderator

barry :
                  het opstaande randje moet tegen het vliegwiel zitten.

Heb je het over het opvulbusje ? dat voor het vliegwiel komt ( dus tussen de koppeling en het vliegwiel)

Opstaande randje moet richting de koppeling wijzen niet richting het vliegwiel.

Edit zo dus:

Hans ook gelijk,maar ik noem de opstaande rand,de breedste kant(barry)

zipsp2000
                  Topic starter

had ik dat ringetje toch goed zitten met de opstaande rand naar de koppling 🙂 dat is dus het probleem niet ook heb ik al verschillende ontstekings nokken geprobeert hier kan het dus ook niet aanliggen…. ik snap het echt ff niet meer heb dit ook nog nooit eerder meegemaakt

zipsp2000
                    Topic starter

niemand geen idee meer wat het zou kunnen zijn…………..

PoliniCitta
                      Bijdrager

kijk of er ergens in je vliegwiel een stuk metaal ofzo zit.. of iets wat er niet in hoord te zitten.. mss dat er een steentje zit of wat dan ook… check daar es naar

zipsp2000
                        Topic starter

nee dat zit er niet heb ook al een stuk of 4 vliegwielen geprobeert

coda
                          Donateur

Hallo zeg,je krukas is conisch,dus na het monteren en rijden zit ie vanzelf weer vast.
                            Je spie houd alleen bij montage je vliegwiel op z’n plek,het vliegwiel zet zichzelf vast dus.
                            Als ie na een ritje nog steeds los zit is er wel iets fout.

zipsp2000
                            Topic starter

ja dat is nou juist het probleem……….dat een krukas konisch is dat weet ik ook wel

maar ik plaats natuurlijk niet voor nix hier het topic

ik heb het vliegwiel er al opgezet en me koppeling en alles er op en de krukas moer goed aangedraait maar toch blijft het vliegwiel gewoon los zitten hij zit wel op de spiebaan maar gewoon los

Herr Flick
                              Sleutelbeheerder

Als je zelf al zegt dat je meerdere vliegwielen hebt geprobeert ligt het dus niet aan de vliegwielen..
                                Eigenlijk is de enige manier de krukas lijkt mij, of je koppeling moet niet fris zijn maar dit boeit dacht ik niet voor het vastzetten.

ik verdenk je krukas..

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                Gele Racefrikandel

zipsp2000
                                Topic starter

ja zoiets dacht ik zelf ook al……vind het ook zo raar dat het schroefdraad bijna 2x zolang is als bij elke andere krukas maar ik kan nix raars zien aan de krukas geen rare beschadegingen ofzo en hij loopt ook gewoon konish

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.