Vespa-Ciao.NL
:: vliegwiel verlichten

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden vliegwiel verlichten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vespa si power
    Topic starter

hey

ik heb 2 vragen over me vliegwiel

1 als je je vliegwiel omdraait en je ziet die dikke buitenste rand horen daar gaten in te ziten ??? er zitten namelijk bij me wel een hele rij gaten in

2 weet iemand hoe ik ut beste me vliegwiel kan verlichten of word dit afgeraden??

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

Als je die zware vliegwiel hebt kun je die van een Citta ook gebruiken.. die is 200 gram lichter dus dan moet je die proberen maar misschien heb je die ook al

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

Frenkie
        Bijdrager

Die gaten horen daar te zitten. Dat is om het vliegwiel uit te balanceren.
          Vliegwiel verlichten kan op een draaibank, moet je ff bij een autobedrijf of metaalverwerkingsbedrijf langsgaan, maar je moet dan wel zorgen dat je hem weer laat uitbalanceren!!
          Of gewoon ergens een lichter vliegwiel uithalen (niet elk vliegwiel is van hetzelfde gewicht!!!!!)

RDG
          Bijdrager

Frenkie :
            Die gaten horen daar te zitten. Dat is om het vliegwiel uit te balanceren.
            Vliegwiel verlichten kan op een draaibank, moet je ff bij een autobedrijf of metaalverwerkingsbedrijf langsgaan, maar je moet dan wel zorgen dat je hem weer laat uitbalanceren!!
            Of gewoon ergens een lichter vliegwiel uithalen (niet elk vliegwiel is van hetzelfde gewicht!!!!!)

hoe kun je hem nadat je hem hebt afgedraaid weer uitbalanceren?
            heb wel draaibank maar weet niet hoe je moet uit balanceren

Franz
            Bijdrager

ik zou er echt mee uitkijken met dat verlichten.
              want als die ene keer slecht gebalanceerd is dan zit je te koten.
              ik zou het zo laten en eerst mijn motor opvoeren bevoor ik met dingen begin die je niet echt nodig hebt

RDG
              Bijdrager

jah eiglijk is het alleen aar voor meer toeren en een leuke gasreactie
                dan kun je beter zoals herr flick zegt een citta vliegwiel nemen

Franz
                Bijdrager

wat kost zo ene eigenlijk? en waar kun je die nog krijgen?

Frenkie
                  Bijdrager

gare citta op de kop tikke, dan heb je er eentje

Franz
                    Bijdrager

ok
                      maar in belgie bestaan die niet of bijna niet
                      heb er nog nooit eentje gezien

Tonni
                      Moderator

Je moet gewoon je vliegwiel wegen, ik heb ook wel eens een Si gehad met een licht vliegwiel. Volgens mij donderen ze die dingen haast willekeurig overal maar onder.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

citta70cc
                        Bijdrager

Franz :
                          wat kost zo ene eigenlijk? en waar kun je die nog krijgen?

Kijk eens op de pinasco site, daar staan ze in ieder geval weergegeven.

Franz
                          Bijdrager

ik zocht de standaard die van pinasco heb ik al gehad.
                            dikke prul

Tonni
                            Moderator

Ik heb net van de week weer iets bedacht en uitgevoerd… Ik heb een oud 700 grams vliegwiel rondom voorzien van boorgaten (de gaten die er al zaten voor de balans die heb ik groter gemaakt, om de balans er enigzins in te houden), en hem daarna weer gewogen.. Hij weegt nu iets meer als 600 gram!!!

Ik ga hem nog wel even testen om te zien of ie nu niet erg zal vibreren,maar ik denk dat het wel goed zit. En op deze manier denk ik dat ik ook niet bang hoef te zijn dat ie me uit elkaar klapt (er zitten immers standaard ook gaten in geboord.)

Jullie horen nog wel of het verschil maakt, en ik knip er ook nog wel een plaatje van…

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

iaccaloco
                              Bijdrager

Franz :
                                ik zocht de standaard die van pinasco heb ik al gehad.
                                dikke prul

Onzin, niet met je eens……

Dan was je verdere shit gewoon niet heftig genoeg…..

Het maakt zéker wel iets uit…..!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Frenkie
                                Bijdrager

Maakt ook zeker iets zoon Pinasco geval. Fellere gasreactie en meer trekkracht. Snelheid merkte ik niets van. Maar ze zijn echt bagger uitgebalanceerd.
                                  Na 5 minuten rijden en je stapt af heb je de hele dag nog na-trillingen in je kont:P

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.