Vespa-Ciao.NL
:: Vliegwiel Spie en koppeling problemen !

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vliegwiel Spie en koppeling problemen !

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JelriK
    Topic starter

Ik heb dus een probleem. Mijn spie knapt constant door midden. Heb er 3 op 1 middag verneukt :P. Ook maakt mijn koppeling onzettend veel lawaai ( als hij net 5 tellen loopt voordat de spie knapt ). Spiebaan in vliegwiel is goed. Die in de krukas lijkt mij ook gewoon goed. Iemand enig idee wat het kan zijn ?

Mvg. JelriK

sombrero
      Bijdrager

probeer je koppeling echt goed vast te zetten en kijk eens of het halvemaantje nog goed is op het plaatje waar je de schoentjes op monteert

JelriK
        Topic starter

Allebei geprobeerd. Halve maantje 😛 Daar heb ik ook wel al 5 andere voor geprobeerd 😀 Ik weet het echt niet meer. Enigste verklaring lijkt mij dat die krukas niet goed meer is. Kan het ook zo zijn omdat ik dus door heb gereden met de koppeling wat los dat daardoor de krukas in onbelans is ? Mischien dat hij daardoor een beste klap heeft gehad.

Tonni
          Moderator

Of er is een probleem met je koppeling. Dat is alleen zo niet te zeggen, Misschien als je goede foto’s maakt van de koppeling ( gedemonteerd) van alle kanten.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

disaster
            Bijdrager

druk je je decompressie wel in als je aan gaat lopen,
              ik heb dat ook wel een paar keer gehad,
              Toen had ik de decompressie kabel er af
              en later er weer op, en toen brak hij niet meer.

JelriK
              Topic starter

Decompressie kabel zit goed en die gebruik ik ook. Ik maak we ff foto’s van de complete koppeling en in welke volgorde ik hem monteer. Ook zal ik mijn spie gleufje in de krukas even controleren.
                Hmmm, heb dus even gekeken naar spie enzo. Er zit dus een klein beetje ruimte op de gleuf in de krukas en een beetje in het vliegwiel. Het moet sowiezo een passing zijn in de krukas maar ook in het vliegwiel ?
                Foto van de spie hieronder, weet iemand de oorzaak. Vliegwiel zat er wel goed op en kon echt niet verder. Heb er nu ook weer een andere spie in maar dan kan ik het vliegwiel gewoon ongeveer 1 á 2 mm ronddraaien zonder dat de krukas beweegt ?

Klik voor plaatje spie!

Mvg. JelriK

Rebel

maak us foto van je spiebaan

die spie op foto is anyway geowned :P.
                  Misschien is je spiebaan van vliegwiel of kruk uitgelubberd?

JelriK
                  Topic starter

Ben er eindelijk achter hoe het zit :P. In het vliegwiel zit dus een soort bus waar die spiebaan in zit. Die bus zit dus los in het vliegwiel. Problem solved guys, thanks for your help 8)

stefanp
                    Bijdrager

heeft iemand een oplossing voor het probleem dat de schotel waarop de koppelings zegmenten zitten kan bewegen wanneer hij vast zit? mijn halve maantje is al een keer kapot geslagen dus had een nieuwe schotel geplaatst? maar is de lichte beschadiging op de krukas op te vullen of iets?

groeten
                      stefan

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.