Vespa-Ciao.NL
:: Vliegwiel probleem

Home Forums Techniek Opvoeren Vliegwiel probleem

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

CittaSecret
    Topic starter

Dag mensen,

Ik ben ongeveer nu een weekje aan het sukkelen en rond zoeken op internet hoe ik het vliegviel eraf krijg zodat ik mijn inlaat kan uitvijlen..:?
      Ik heb GEEN vliegwiel trekker…

ik vond natuurlijk wel wat info maar ik vond het niet duidelijk genoeg… (geen plaatjes of iets dergelijks..)
      kan iemand mij misschien wat goede tips geven om dit rot ding er eindelijk is af te krijgen??

MVG!

goedguus
      Bijdrager

doe het met zijn 2en

pak 2 tangen en trek aan de koelvinnden van het vliegwiel
        laat iemand anders met een rubber hamer rondom op het vliegwiel slaan zodat hij los schrikt

hij schiet dan vanzelf een keer los.. kan ff duren maar je wordt er vanzelf handig in

Lennaert
        Sleutelbeheerder

tip :

blok vast pakken vliegwiel aan de onderkant en op en neer schudde ;D

green_white
          Bijdrager

hoop niet voor je dat je elektrisch blokje hebt want die krijg je er vaak niet zomaar af zonder vliegwieltrekker.

-RobinvS-
            Bijdrager

Vaak zit een Vliegwiel na Jaaaaaren, echt waar, MUURVAST.

Je zult toch echt een vliegwieltrekker moeten kopen als je je blok niet wilt slopen…

virgil
              Donateur

ik krijg hem er ook zonder vliegwieltrekker van normaal doe ik met maar wanneer ik er geen bij de hand zou hebben
                en het toch moet.

1 neem een hamer (ijzer niet te zwaren)
                2 sla of 4 verst uiteenstaande punten van vliegwiel niet de krukas! en niet de koelvinnen!
                3 voel of je het kan bewegen?
                4 haal het los

uitleg:

je verbreekt het machnetisch veld door middel van bovenstaande.

gr

donzine
                Bijdrager

Je verbreekt het magnetisch veld?:S
                  Je vliegwiel klemt om je krukas omdat het gat in je vliegwiel conisch is, en op die manier die je beschrijft, laat je hem los “schrikken”, heeft dus niets met magnetische velden te maken.. :p

Wat je bij een contactpunt blok kan doen (weet niet of het met electrisch ook kan), is een schroevendraaier door het gat in je grote carter steken (waar je laagspanningskabel doorheen gaat), dan tegen het vliegwiel aan zetten (dus niet de magneet!), en er dan met een hamer tegenaan tikken. Let op dat je geen spoelen of andere dingen beschadigd.

jeffrey citta
                  Donateur

ik doe altijd

pak een lange moer of draai er een paar opelkaar op het krukas
                    pak 2 tangen waarmee je het vliegwiel vast houd aan de koelvinnen (kan ook wel met eentje als het niet anders kan)
                    pak een rubbere hamer en tik (voorzichtig) op die lange moet en je tik hem er zo af
                    ja maak niks stuk omdat je op die moer sla dus je je schroefdraad gaat niet stuk
                    je moet die moer helemaal tot het einde van het schroefdraad draaien

virgil
                    Donateur

donzine :
                      Je verbreekt het magnetisch veld?:S
                      Je vliegwiel klemt om je krukas omdat het gat in je vliegwiel conisch is, en op die manier die je beschrijft, laat je hem los “schrikken”, heeft dus niets met magnetische velden te maken.. :p

Wat je bij een contactpunt blok kan doen (weet niet of het met electrisch ook kan), is een schroevendraaier door het gat in je grote carter steken (waar je laagspanningskabel doorheen gaat), dan tegen het vliegwiel aan zetten (dus niet de magneet!), en er dan met een hamer tegenaan tikken. Let op dat je geen spoelen of andere dingen beschadigd.

oo nee ook ik weet zeker van wel probeer jij het ook al is he een beetje los eraf te trekken zonder dat het magnetisch veld
                      weg is dan kom je nog voor een uitdaging te staan. Je zorgd inderdaad dat de coon los komt te zitten maar
                      er zit wel degelijk een machnetisch veld anders kan hij ook niet vonken:!

en wat jij zegt met die schroevendraaier werkt niet goed en is ook nog link ook.

wat missschien dat met de koon vergeten maar wat ik zeg klopt wel degelijk.

pepko
                      Donateur

of je koopt voor 6 euro een vliegwiel trekker. =)

vicious
                        Bijdrager

Oefening baart kinderen, uh, kunst. Neem een zware hamer (niet overdrijven) en leg je blokje met het vliegwiel naar boven, liefst in de bankschroef. Neem met je hand het vliegwiel vast aan de rand en met de andere hand geef je een korte, felle tik erop. Tegelijkertijd trek je het vliegwiel omhoog. Als je het goed doet voel je em meteen loskomen.

CittaSecret
                          Topic starter

Veel (oude) onderdelen bij mijn citta zaten ook muur vast (veel moertjes die mee draaide etc..) dus zal bij het vliegwiel vast ook zo zijn…
                            ik ben momenteel mijn citta helemaal aan het opschuren en painten (zwart met fluor geel :D)

Foto’s volgen later;)

donzine
                            Bijdrager

virgil :

oo nee ook ik weet zeker van wel probeer jij het ook al is he een beetje los eraf te trekken zonder dat het magnetisch veld
                              weg is dan kom je nog voor een uitdaging te staan. Je zorgd inderdaad dat de coon los komt te zitten maar
                              er zit wel degelijk een machnetisch veld anders kan hij ook niet vonken:!

en wat jij zegt met die schroevendraaier werkt niet goed en is ook nog link ook.

wat missschien dat met de koon vergeten maar wat ik zeg klopt wel degelijk.

Natuurlijk zit er wel een magnetisch veld (ik zeg ook niet dat dat er niet is), maar dit is veel te zwak om je vliegwiel vast te houden. Ook kan je niet een magnetisch veld verbreken (dat veld is er gewoon altijd, en zo enorm sterk is het trouwens niet eens) door er met een hamer op te tikken. Hoe kom je hier eigenlijk bij op?
                              En waarom werkt mijn beunhaas manier niet goed, en is het link? Als je zachtjes op het vliegwiel tikt van binnen, en je vliegwiel steeds een stukje draait, kan er helemaal niks gebeuren.

virgil
                              Donateur

oke houd jij het bij jouw manier ik bij die van mij maar met die schroevendraaier is 10keer niets.

ben ervaren genoeg om mijn eigen manieren te gebruiken als je me niet geloofd look at me special!

donzine
                                Bijdrager

Dat je ervaren genoeg bent daar twijfel ik niet aan, daarom vind ik het zo raar dat je dat van dat magnetische veld verteld..

En er is ook niks mis met jou manier hoor, als dat bij jou goed lukt. Bij mij is het eerlijk gezegd nog nooit gelukt om mijn vliegwiel los te “schrikken” op die manier, dus daarom doe ik het op de schroevendraaierdoorlaagspanningskabelgaatje manier.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.