Vespa-Ciao.NL
:: Vliegwiel (Pinasco) Electrische ontseking

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Vliegwiel (Pinasco) Electrische ontseking

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

yodipo
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een vliegwiel gekocht van Pinasco (electrisch). voor op mijn Malossi Reedvalve Engine. Blijkt dat hij niet past. Hij steekt voorbij het montage vlak van de 3 bevestigingen van het motorblok. Het vliegwiel is dus hoger dan een normaal vliegwiel. Als ik het blok in mijn Ciao wil hangen krijg ik hem er bijna niet in. En als ik hem erin heb dan komt het vliegwiel tegen het frame aan, kan geeneens de krukas rondraaien. Aantikken van het vliegwiel op de krukas gaat ook niet, hij zit al op de conische passing van de krukas. Scheelt echt maar 2 of 3 mm. Iemand hier ervaring mee?

Edjuh
      Bijdrager

Zit hij wel goed over het spietje heen(zoals bij mij niet het geval was)?
        Dat zou het enige kunnen zijn denk ik.

yodipo
        Topic starter

Ik hed hem eerst ff zonder spie gemonteerd. dat paste al niet. Daar ligt het niet aan. Heb jij een vliegwiel voor punt of elc. ontsteking?

Ties
          Bijdrager

geen idee wat je probleem is…maar dat pinasco vliegwiel..heb je dat alleen omdat dat veel lichter is??? veel mensen zijn er niet zo over te spreken….slecht uitgebalanceerd (zo ook frenkie???dacht ik…)…

Edjuh
            Bijdrager

Ik heb electronisch….Heel vaag dattie niet past, heb ik nog nooit gehoord.

Vespaflappie
              Bijdrager

Ties :
                geen idee wat je probleem is…maar dat pinasco vliegwiel..heb je dat alleen omdat dat veel lichter is??? veel mensen zijn er niet zo over te spreken….slecht uitgebalanceerd (zo ook frenkie???dacht ik…)…

Scheelt de helft van een orgineel viegwiel ong dus is opzich het wel waard…Zeker op zo’n setup…Maar weet je zeker dat je het goede vliegwiel hebt gekocht??Hij moet echt gewoon passen hoor!

yodipo
                Topic starter

Ik heb hem besteld via internet (nieuw). Er zijn maar 2 types toch? Elec en CP. die van Pinasco is hoger dan een origineel, scheelt maar een paar mm. Het lijkt of de passing anders is.

Vespaflappie
                  Bijdrager

pinasco hoger kan best; aangezien origineel de elek ook al wat hoger als een cp wiel is…Maar opzich zou hij toch echt moeten passen;leg hem een naast het orginele vliegwiel en kijk eenshoeveel mm hij groter is? 2mm zou gene problemen moeten geven; als het meer is dan loopt hij idd aan…

yodipo
                    Topic starter

Ik heb ze al naast elkaar gehad en op twee blokken gepast. Beide met het zelfde resultaat. Die 2 mm doet t hem wel.

1. Ik kan het blok niet onder de brommer hangen. ( met veel moetje en buigen)

2. Eenmal gemonteerd loopt het vliegwiel tegen het frame aan. Het vliegwiel van Pinsco is een Alu vliegwiel waarvan de bovenzijde (dus ook de waaier) van kunststof zijn. Dat bovenste deel is hoger dan die van een origineel. de conische passing van een origineel vliegwiel lijkt iets meer naar buiten te steken dan die van een Pinasco. Kan iemand dit vergelijken?

yodipo
                      Topic starter

Ik heb het net ff opgemeten (conische passing), die van Pinasco is kleiner…. BALEN!!!!

special blue
                        Bijdrager

ahhh daar is nix mis mee, ik heb allebei de vliegwielen gehad van pinasco en ze zijn allebei wat groter
                          bij die van de elektronische (wat ik nu heb) past ook niet fatsoenlijk erop
                          maar wat je moet doen is gewoon achter de drie bouten van je blok een schijfje tussen blok en frame inwurmen is wel ff wat moeite maar als je eenmaal weet hoe het moet gaat het gewoon snel en het werkt,
                          de speling met vliegwiel en blok is bij mij net 0.1 mm je ziet maar een piepklein spleetje dus maar het werkt gewoon en het scheelt best veel….

yodipo
                          Topic starter

Ik heb het vliegwiel retour gestuurd naar degene van wie ik het vliegwiel heb gekocht. Ik had hem opgemeten en in de conische passing zit toch wel 0.2 mm waardoor hij dus hoger op de krukas komt te liggen. Ik krijg nog te horen over hoe en wat.
                            @ special blue; zoals jij de montage beschrijft heb ik ook al gedacht, echter het probleem bij mij is dat ik het blok niet eens in het frame gemonteerd krijg….

special blue
                            Bijdrager

ja dat had ik ook eerst maar dat is een beetje vroeten met je frame het geeft je net die mm die je nodig hebt zodat hij je niet aanloopt, maja mogt je er nog eens zown vliegwiel tegenkomen moet je het zeker eens proberen want had ook eerst problemen om mun speedengine ertussen te krijgen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.