Vespa-Ciao.NL
:: vliegwiel op carter gezet maar nu krijg ik koppeling er niet op?

Home Forums Techniek Problemen oplossen vliegwiel op carter gezet maar nu krijg ik koppeling er niet op?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

twanvz
    Topic starter

ik heb dus vandaag krukas weer in carter gezet, daarbij de krukaslagers vervangen, pakking er op gedaan en vloeibare pakking ook nog. dubbel dus.

resultaat:

daarnaast lagers even ingeolied gewoon met 2 takt, keerring er op gezet, ontstekingsnok en spie en vervolgens ontsteking terug er op gezet, maar als ik nu mijn vliegwiel er op zet en vervolgens de koppeling er op wil zetten dan past het niet meer.

ik krijg wel de koppelingshuis er op waar de startsegmenten in zitten, maar de schroefdraad is niet lang genoeg dat ik er de schaal met koppelingssegmenten er overheen kan doen? ik snap er niks van, waarschijnlijk zie ik iets helemaal over het hoofd?

BMW
      Bijdrager

hey,
        ik heb ditzelfde probleem gehad..
        heb toen zo hard gedrukt dat mn koppeling bijna niet meer los te krijgen was.
        toen heb ik met een dremeltje een klein beetje uit mn koppelingshuis geveild en toen paste die wel.

maar het kan bij jou natuurlijk ook wat anders zijn;)

ArvidW
        Donateur

Zit een braam op je krukas waardoor de bus waarop je krukas gelagert is er niet goed overheen wil schuiven.

Ff krukas beetje bijvijlen en hij past weer prima 😉

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

Jeroenn
          Bijdrager

Let op! Je moet je condensator er nog even op doen, staat niet op de foto

twanvz
            Topic starter

raar dat koppeling er voorheen wel op ging dan. misschien is dat toen ook met brute kracht gedaan.
              maar ik heb nu gevijld en nu gaat ie er wel prima op. werkt nu perfect.

en ja bedankt voor de tip wat betreft condensator, ik was die bijna vergeten toen ik het vliegwiel er op zette. ik had de condensator nog nieuw op tafel liggen dus gelukkig zag ik dat niet over het hoofd 🙂

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.