Vespa-Ciao.NL
:: vliegwiel maar niet los

Home Forums Techniek Problemen oplossen vliegwiel maar niet los

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bo3T
    Topic starter

ik heb een blokje gekregen en die wil ik gaan uitveilen.. maar nu krijg ik het vliegwiel niet los.. had hem al naar een brommerboer gebracht die een vliegwieltrekker had maar de draad van het vliegwiel is gewoon dol…

kreeg toen als advies om het blokje maar gewoon weg te doen.. ik vroeg of er niks anders was te doen? toen zei die dat ik het vliegwiel eraf kon slijpen..

ik bezig geweest met men slijptol en hier het resultaat:

fotos werken nog niet vanmiddag doe ik het opnieuw sorry!

heb vliegwiel zit grotendeels al eraf.. maar dat laatste stukje wil maar niet.. heb al met de slijptol geprobeert het spietje door te slijpen ben nu al heel dichtbij het einde en durf eigelijk niet verder te slijpen..(bang dat ik in de krukas slijp)

wat kan ik nu het beste doen?

met een dremel toch het spietje proberen verder te slijpen ofzo?

alvast bedankt!!

reiniero
      Bijdrager

je moet eerst nog even

en dan natuurlijk zonder spaties

Bo3T
        Topic starter

jaah weet ik maar de fotos werken nog niet heb het alvast ingetypt.. moet nu eerste even naar school over een uur ofzo ben ik weer thuis en dan kijk ik of ik dan de fotos erop krijg ;).

reiniero
          Bijdrager

ooh ok

Bo3T
            Topic starter

edit fotos zijn er nu.. ben met de dremel bezig geweest maar het schiet niet egt op 🙁

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

Als je iets van 2-3 moeren op je krukasdraait draait en je gaat dan verhitten, en je mept als het ware de krukas eruit. werkt dat ook ?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

KennyVespa
                Bijdrager

haal je boutjes van je klein carter los draai een bout op je tapdraad van je krukas (zodat je tijdens het slaan je krukas niet verneukt) sla dan op de krukas en dan valt het klein carter samen met de krukas eruit als dan je vliegwiel nog niet deraf gaat dan heb ej een banane krukas

en niet meteen vragen, eerst DIT proberen, dit lukt gewoon 1000% zeker

Bo3T
                  Topic starter

oke moet ik ook het kleine carter eruit halen? :p(toch nog een vraag)

!Japieoh!_!Ciao!

Nee hoeft niet persee.

Rebel

LOL je had gewoon met rubberen hamer op midden moeten slaan was die zo los gekomen
                        probeer anders nog ff wat te meppen met rubberen hamer laat ie meestal wel los

erwinko
                        Bijdrager

je kan gewoon op de bovenkant (vliegwiel) slaan met een ijzeren hamer (niet denken dat je hem vaster slaat)
                          want het is conisch dus waarschijnlijk komt hij dan wel los.

zo nee?

pak de gasbrander en stook dat stukkie krukas en vliegwiel onwijs heet.
                          na een hele tijd begint je carter een beetje te roken, dan is hij wel heet genoeg 🙂
                          dan ff paar keer met een hamer op het vliegwiel slaan en laten afkoelen.

dan kijken of hij al los zit 🙂

Frits
                          Bijdrager

Je moet vliegwiel vasthouden blokje van de grond of werkbank
                            en dan krukasmoer er ff op doen
                            voorzichig op tikken je moet zo tikken dat ie schrikt en springt ie zo los hoor
                            heb ik ook gedaan werkt prima

Bo3T
                            Topic starter

het is nu los had de kleine carter eraf gehaald, en toen een goede klap op de krukas en hij was eruit.. 😉

toen merkte ik al dat er andere lagers op zaten die waren dicht(je ziet dus geen balletjes..)
                              ook was hij al uitgeveilt voor 50cc haha..(wat ik wou doen xD)

KennyVespa
                              Bijdrager

zei ik tog, mijn methode werkt altijd wel ;),

.-{2F4OV}-.

Dus uitveile hoef je zelf alvast niet meer te doen:thumb

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.