:: vliegwiel loopt tegen spoellen aan
-
fb hofTopic starter
goededag,
ik heb mn citta weer compleet nieuw opgebouwt en een nieuw cilindertje enz.
ook heb ik nieuwe lagers in mn carter gedaan, de krukas draait gewoon goed en is niet krom oid want ik heb altijd met deze krukas gereden.
het probleem:
ik heb mn blokje gemoteert tussen mn achterbrug.. 2meter lopen en hij liep perfect maar ik was de straat nog niet uit en hij kwam steeds slechter op toeren en ik rook dat er iets aanliep. ik eens kijken. het bleek dat mn vliegwiel tegen mn spoellen van mn ontsteking aanliep (CP ontsteking). dus ik mn blok weer ervanonder gehaalt en het vliegwiel eraf, bleek dat heel mijn magneet allemaal stukken eruit was geborken. naja ik dacht dat is vreemt. ik een ander vliegwiel gepakt en weer gemonteert enz, precies hetzelfde probleem…..
naar mijn weten heb ik alles goed gemonteert,
krukas zit goed in de lagers en draait ook goed dus deze kan niet voor onbalans zorgen zodat hij het vliegwiel uit het midden slingert zodat hij aanloopt.
het ontstekingsnokje wat op je krukas zit zit ook goed met daarop dat veerringetje en dan het vliegwiel.
ook zit het allemaal goed vast want je heb de koppeling met daarachter die afstandsring (kleine diameter naar koppeling) dit zit vastgeschroeft mbv een luchtsleutel.
ik vind het een raar probleem wat ik nog niet ben tegen gekomen op dit forum.
naar mijn gevoel lig het toch aan mn krukas dat daar toch iets niet goed zit want je heb maar een maat van vliegwiellen.
toch wil ik graag jullie mening/hulp vragen
bedankt alvast:bier
hennyBijdrager
draai de schroeven van je spoelen een beetje los,
duw je spoelen naar binnen toe, en draai de schroeven weer aan….
MikeBijdrager
als je met de koppeling erop op de fietsstand is keihard gaat rennen met je brommer. ( zodat koppeling meedraait ) zie je je kppeling dan heen een weer wiebelen?
zo kan je zien of je krukas krom is of uit onbalans.. als dat niet zo is en je heb ook geen speling en het draait soepel is het niet je krukas:)
kijk nog even of je vliegwielen én de spiebana in de krukas geen ruimte heeft,, en daarna idd wat henny zegt.. controleer of je spoelen en alles wat daar onderzit met onsteking goed naar benede is aangedraait..
dan zou het toch egt weg moeten zijn!
succes knul
fb hofTopic starter
het probleem is opgelost
ik heb de spoelen nog een klein beetje naar binnen kunnen plaatsen
badankt voor het idee henny
topic kan close…
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.