:: vliegwiel loopt los onder het rijden???
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren geleden door TC.
-
TCTopic starter
Na een onderhoudsbeurt heeft mijn Si een tijdje goed gedraait, maar ineens begon hij slechter te lopen. Dit eindigde in het loskomen van het vliegwiel onder het rijden. De spiebaan in het vliegwiel is een beetje uitgesleten hierdoor en de spie is helemaal kapot geslagen. Dit heb ik veranderd en vanaf die tijd loopt het blokje niet mooi meer. Het blok is inmiddels enkele malen nagekeken en opnieuw opgebouwd, maar ik kan niks vinden wat de aanleiding zou kunnen zijn van dit gedrag. Van de week is weer het vliegwiel los gekomen onder het rijden en weer is de spie kapot geslagen.
Heeft iemand sugesties over wat hier aan de hand kan zijn?
Op dit moment draait het blok weer goed, maar ik ben bang dat dadelijk het vliegwiel weer los kom t en de ellende weer van voren af aan begint.
Hoever is je spiebaan en vliegwiel uitgeslagen? Kan zijn dat hij nu niet meer optijd staat misschien
RiPeBijdrager
Je moet je koppeling goed strak aandraaien, dan druk je het vliegwiel vast op de krukas.
TCTopic starter
Ik heb nu een ander nieuw vliegwiel gemonteerd, deze is met goede spiebaan. De spiebaan in de krukas is nog goed, totaal niet beschadigd. De koppeling zit/zat goed aangedraaid, alhoewel ik dat niet zelf heb gedaan, maar een ervaren monteur. Telkens als ik hem vastdraai dan moet ik de pullytrekker gebruiken om het vliegwiel los te maken.
Ik zat zelf al te denken aan backfiring, maar dat zou je moeten horen en dat doe ik dus niet. Het enigste dat ik de dagen ervoor merkte is dat de ontsteking begon over te slaan en dit wordt dan steeds erger.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.