Vespa-Ciao.NL
:: vliegwiel loopt aan

Home Forums Techniek Problemen oplossen vliegwiel loopt aan

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bobbie88
    Topic starter

Ik heb net van een zootje onderdelen een blokje in elkaar gezet. Toen ik me vliegwiel erop wilde zetten (CP blokje) kon hij niet meer ronddraaien. zonder vliegwiel draait m;n krukas perfect, maar als ik hem erop zet lijkt het wel alsof hij aan de binnenkant tegen m’n spoelen aanloopt.. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

vicious
      Bijdrager

Spiebaan in vliegwiel niet `uitgevreten`? Spietje ok? Meeneemnok ok? Alle kabeltjes van de ontsteking netjes neergelegd?

bobbie88
        Topic starter

Wat is de meeneemnok? en hoe kan ik zien of die spiebaan in m’n vliegwiel niet is uitgevreten?

joey636
          Bijdrager

als de spiebaan moot recht is is het vliegwiel nog goed en met die nok bedoeld hij de ontstekingsnok maar als alles nog goed is moet je die magneetband in de binnekant van het vliegwiel even wat op schuren

bobbie88
            Topic starter

joey636 :
              als de spiebaan moot recht is is het vliegwiel nog goed en met die nok bedoeld hij de ontstekingsnok maar als alles nog goed is moet je die magneetband in de binnekant van het vliegwiel even wat op schuren

Kan dat opschuren verder geen kwaad?

joey636
              Bijdrager

als je er niet te veel van af haald is het geen probleem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.