Vespa-Ciao.NL
:: vliegwiel kapot?

Home Forums Techniek Problemen oplossen vliegwiel kapot?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lorre
    Topic starter

8)beste vespa-ciao liefhebbers (klinkt leuk om te zeggen)

ik heb jullie wijze raad/hulp nodig

ik had mu brommer eens binnegestoken voor ik hem ging transformeren omdat hij niet meer reed en deze persoon zij toen dat mijn ontsteking omzeep was en mu vliegwiel gedemagnetiseerd ofzoiets was…
      doordat de rubber die er opzat in mijn blok gedraaid was en gesmolten was en die magnetische ring beschadigd heeft… (ik zeg magnetische ring omdat hij me dit vertelde dus don’t shoot If I’m wrong)

hier een foto :

is dit nu deffect ofniet? of kunnen jullie dit niet zien op een gewone foto?
      nog bruikbaar? kan ik er iets aan doen of gwn nieuw kopen? zoja waar moet ik dit kopen heb dit nog niet tegen gekomen enkel de rubbers voor erin maar nog niet dit apart…

mvg laurens

Edjuh
      Bijdrager

Ja in een vliegwiel zitten magneten, die wekken namelijk de stroom op uit de spoelen.

Kan je dat rubber er niet lichtjes van afschuren?

bobbie88
        Bijdrager

En anders:
          Post in het topic: ”Onderdelen gezocht” gewoon dat je een CP vliegwiel zoekt. Ik weet zeker dat er heeel veeel mensen op dit forum er wel 1tje kunnen missen! Zulk soort spul kan je netzogoed 2e hands kopen, omdat het meestal gewoon nog goed is.

joey636
          Bijdrager

idd gewoon tweedehands eentje kopen voor een 5 euro ofzo.
            ik weet niet waar je woont maar als je kan ophalen mag je er van mij een hebben.
            maar ik hoor het nog wel want versturen voor iets van 5 euro is ook een beetje onzinnig.
            je moet gewoon ff iemand zoeken die niet al te ver van je weg woont.

Lorre
            Topic starter

ga eens voor kijken bedankt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.