Vespa-Ciao.NL
:: Vliegwiel heeft spatie en koppeling past niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vliegwiel heeft spatie en koppeling past niet

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ciaosta
    Topic starter

IMG_8114IMG_8113IMG_8112Hallo, ik zit met een probleem.
      Een tijdje terug had ik mijn motor gereviseerd en mijn vliegwiel met originele spie er terug op gezet, mijn koppeling paste er net op maar dacht er niet te veel van. Nu, dat ter zake stond ik eergisteren langs de weg en wilde hij niet meer rijden. Wat blijkt was het een gebroken spie, ik heb er een nieuwe op gezet maar met het vliegwiel opnieuw te installeren zie ik dat er weer spatie is en weer past de koppeling er maar net op. Ik heb geen idee wat ik zou moeten doen. Mijn vliegwiel heeft een beetje schade door de kapotte spie maar denk niet dat dit een probleem kan zijn (zie foto)

alvast bedankt voor de hulp

Joor
      Donateur

Het is wel de bedoeling dat je het vliegwiel goed aandrukt door eerst de koppeling er goed op te zetten voordat je het blok monteert.

Crullie
        Donateur

Van de eerste foto zie ik duidelijk dat de spiebaan en dus ook de conischsiteit beschadigt is, probeer met een zoet/sleutel vijltje de beschadiging te repareren zodat het vliegwiel gewoon met de hand helemaal om de krukas heen valt zonder dat het vliegwiel kan wankelen, daarna pas de spie plaatsen en kijken of het nog steeds helemaal past.
          Succes :thumb

TICKLING BARN

Wim
          Bijdrager

pcvanidpj8ibs16f5vuarka80l9i5t7d

Heeft dit ooit gereden zo met de punten(vast) in het tape?

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Ciaosta
            Topic starter

Het lijkt op de foto alsof de punten zijn vastgetaped, dit is niet zo. Dit is de kabel van mijn condensator doordat deze open was gegaan om een of andere reden

Ciaosta
              Topic starter

Ik heb geprobeerd voor hem aan te draaien maar de bout van mijn koppeling past niet op de krukas

Ciaosta
                Topic starter

Zal proberen om hem met de vijl te fixen, danku voor de reacties 🙂

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.