Vespa-Ciao.NL
:: Vliegwiel en cilinder

Home Forums Techniek Mechanisch Vliegwiel en cilinder

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Master
    Topic starter

Goede middag,
      Ik had twee vragen.
      Als eerste ben ik mijn blokje aan het reviseren en heb er een nieuwe vliegwiel op gezet.
      Deze ging wat stroef erop en draait ook wat stroef. Nu heb ik de diameter van de oude en de nieuwe vergeleken en daar zat ongeveer 1,5mm verschil in. De nieuwe komt ligt tegen de spoelen aan.
      Heb de spoelen voor zover mogelijk naar binnen gedrukt en aangedraaid. Kan dit kwaad? Of is het een kwestie van inslijten en dan komt het goed.
      als tweede heb ik een nieuwe cilinder met zuiger gemonteerd. Nu is mijn vraag: hoeveel ruimte moet ik bij de kop vrij laten?
      Hoop dat er iemand mij kan helpen.
      Alvast bedankt!

GIMG_0069roetjes Master

Master
      Topic starter

Zag onderstaande nu op internet. Moet ik dan de magneetband van binnenuit weg schuren?image

Wim
        Bijdrager

Goede middag, Ik had twee vragen. Als eerste ben ik mijn blokje aan het reviseren en heb er een nieuwe vliegwiel op gezet. Deze ging wat stroef erop en draait ook wat stroef. Nu heb ik de diameter van de oude en de nieuwe vergeleken en daar zat ongeveer 1,5mm verschil in. De nieuwe komt ligt tegen de spoelen aan. Heb de spoelen voor zover mogelijk naar binnen gedrukt en aangedraaid. Kan dit kwaad? Of is het een kwestie van inslijten en dan komt het goed. als tweede heb ik een nieuwe cilinder met zuiger gemonteerd. Nu is mijn vraag: hoeveel ruimte moet ik bij de kop vrij laten? Hoop dat er iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!

Groetjes Master

Nou, het staat er. Ja dus.
          Maar uh, schuren? Waarom niet even in een draaibank.

Leuk! Magneetpoeder. Wat een troep.

Ruimte bij de kop vrijlaten? Leg eens beter uit. Het is meestal plug and play spul.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Master
          Topic starter

Hoi Wim,
            Heb zonet een beetje geschuurd met een soort van schuurspons/borstel die je op de boormachine kan zetten. Hij draait al iets lichter. Dus verwacht dat dat goed gaat komen.
            Wat ik bedoel met de cilinder en de kop is dat ik meen gelezen te hebben dat je ervoor moet zorgen dat je zuiger niet te dicht of te ver van de binnenkant van je cilinderkop moet laten eindigen in de slag naar de kop toe.
            Kan ook zijn dat ik het me verkeerd herinner en dat het zo gewoon al goed is.
            Groetjes master

Wim
            Bijdrager

Wat ik bedoel met de cilinder en de kop is dat ik meen gelezen te hebben dat je ervoor moet zorgen dat je zuiger niet te dicht of te ver van de binnenkant van je cilinderkop moet laten eindigen in de slag naar de kop toe.

Groetjes master

Daar kan je niets aan wijzigen, dat moet gewoon goed gaan, is allemaal plug and play die cilinder/zuiger setjes.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Master
              Topic starter

Hoi Wim,
                Oke dankjewel voor het reageren.

Dan ga ik lekker verder met het restaureren van mijn ciao.
                Misschien kan ik later nog hulp gebruiken met de afstellingen van de carburateur.

Groetjes master

Ralf
                Bijdrager

Nu is mijn vraag: hoeveel ruimte moet ik bij de kop vrij laten?
                  Ik denk dat je de squish bedoelt ?

Master
                  Topic starter

Hoi Ralf,
                    Ik heb geen idee. Wat houd dat in?

Crullie
                    Donateur

Minimaal 0,5mm, maar met 0,7/0,8mm loopt het blokje wat makkelijker rond.
                      En dan spreek ik dus over de squish, dus de minimale ruimte voor de verbranding ruimte, de kleinste afstand tussen de zuiger en de kop.
                      Succes.

TICKLING BARN

Master
                      Topic starter

Hoi Crullie,
                        dankjewel, ik zal mijn best doen

Master
                        Topic starter

Hoi allen nogmaals,

ik probeer al geruime tijd om mijn blokje lopend te krijgen, maar hij wilt niet starten.
                          Bougie vonkt, heen een hele hoop gedaan maar het lukt me niet.
                          Is er iemand die mij zou willen helpen? Ik woon in Apeldoorn. Als ik naar jou toe moet komen en het is niet mega ver weg, dan hoor ik het graag.
                          Kan ik misschien toch nog eindelijk deze zomer nog eens rijden.
                          Dankjewel alvast

bram0vitz
                          Bijdrager

Hi,

Ik wil opzicht wel even meekijken met je blokje, zou niet zo spannend moeten zijn denk ik.
                            Ik stuur je een PB’tje.

beetje prutsen hier en daar
                            Link naar Mijn collectie / Projecten.

Patman
                            Bijdrager

Als je blokje vonkt heb je al de helft opgelost. heb je nog iets aan de inlaat gevijld? het kan zijn je krukas niet het carter meer afsluit. en zodoende er geen (onderdruk) vacuüm in je carter komt. Komt er wel benzine in je vlotterkamer en je sproeier is niet verstopt?

Master
                              Topic starter

Nee heb nergens iets gevijld. Heb een klein voorgevoel dat er valse lucht tussen de carter en cilinder heen gaat. Er komt benzine, bougie wordt vochtig, sproeier is niet verstopt.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.