Vespa-Ciao.NL
:: Vliegwiel draait niet mee

Home Forums Techniek Vario Vliegwiel draait niet mee

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

douwe98
    Topic starter

goedemiddag,

ik heb alles goed gemonteerd naar eigen zeggen, maar als ik de citta aan wil trappen of rennen, dan draait het vliegwiel niet mee en pakt hij dus nooit aan. de koppeling draait wel.

het is vast iets stoms ik hoop dat iemand het mij even kan vertellen.

mvg

chris zijn citta
      Bijdrager

je spie kapot ?

El Citta
        Donateur

Draait ook het binnenwerk van de koppeling? Anders zit het probleem waarschijnlijk bij je startschoentjes

douwe98
          Topic starter

net even getest.

hij begon wel te bokken na lang rennen.
            dus het probleem lijkt nu opgelost.

ik heb nu dacht ik een 12/12 caburateur eronder gezet met sproeier 66
            ik had een 13/13 maar die is gesneuveld (iemand nog 1 tekoop?)
            me brommer pokkelde wel iets maar komt nog steeds niet in toeren.

nu dus 12/12 cabu met sproeier 66 op een 65cc setup.
            iemand nog ideeën of tips?

bedankt voor de hulp:D

Wilk1985
            Moderator

Wat is je verdere setup? Welk luchtfilter en uitlaat? Ook met die sproeier 66 zou hij sowieso wel aan moeten slaan waarschijnlijk hoor dus ik denk niet dat je probleem in de sproeier afstelling licht maar dat zal je toch op orde moeten krijgen.

douwe98
              Topic starter

Polini luchtfilter en een uitlaat met bocht en zo’n expansie gedeelte geen idee welk merk.
                Je hij pakt ook wel aan met volgas maar blijft niet lang lopen nu sproeier 60 en dat is eigenlijk hetzelfde effect

gileracitta
                Bijdrager

Uhm….caburateur al helemaal uit elkaar enzo.

Had ook problemen 12/12 na het volledig te hebben uit elkaar/gecleant (2 uur geweekt in verdunt schoonmaak azijn), liep hij goed en Stationair afstellen reageert goed.

douwe98
                  Topic starter

Ik heb een nieuwe 13/13 gekocht want de andere kon ik niet meer redden. Dus even wachten op jmpb zijn service. Verder blijft hij nu redelijk lopen met sproeier 50. Hij komt moeilijk in toeren. En heeft ook in de toeren totaal geen kracht als ik er op zit (80 kilo) kan hij me nog net voorruit krijgen. Sproeier 45 werkte niet. Dus ik denk iets groter als 50? Iemand idee waarom hij totaal niet trekt?

Wilk1985
                    Moderator

Met jou setup moet je ongeveer rond de 60 uitkomen verwacht ik, maar ik heb niet heel veel ervaring met het Polini filter.

Zoals gezegd denk ik toch dat je probleem ergens anders ligt, draait je vliegwiel nu wel gewoon normaal mee? Zit de ring met opstaande rand onder de koppeling wel goed? Hij moet met de opstaande rand naar buiten.

Je koppelingssegmenten zijn in orde en hebben alle kogeltjes nog erin zitten?

gileracitta
                      Bijdrager

douwe98 :
                        Ik heb een nieuwe 13/13 gekocht want de andere kon ik niet meer redden. Dus even wachten op jmpb zijn service. Verder blijft hij nu redelijk lopen met sproeier 50. Hij komt moeilijk in toeren. En heeft ook in de toeren totaal geen kracht als ik er op zit (80 kilo) kan hij me nog net voorruit krijgen. Sproeier 45 werkte niet. Dus ik denk iets groter als 50? Iemand idee waarom hij totaal niet trekt?

ik rij ook met 12/12 + 50 sproeier + bromfilter

douwe98
                        Topic starter

Maar als die loopt dan trekt hij als nog voor geen meter. Ligt dat aan de koppeling of aan de snaar? Kan iemand mij daar iets over vertellen?

Javad
                          Donateur

Wilk1985 zei iets over de ring met opstaande rand, zit die wel de goede kant op, met de rand richting koppeling?
                            En zijn de koppelingsschoentjes niet versleten?

Loopt de brommer verder goed behalve dat hij niet goed optrekt?
                            Goed stationair?

<3 Thunderstone
                            Check mijn perso!

douwe98
                            Topic starter

Ja die ring zit goed! Die fout had ik al een keer gemaakt.
                              Hoe kan ik zien of de schoentjes versleten zijn? En wat doen ze eigenlijk precies?
                              Verder loopt hij stationair niet.
                              Hij start met vol gas maar hij komt slecht op toeren hij loopt ook niet mooi iedere vonk.

Javad
                              Donateur

Als hij niet harder dan 15 km pu rijdt zit je zuiger misschien verkeerd om.
                                Welke sproeier heb je nu met die 13/13? rond de 60 moet je zitten.

De koppelingsschoentjeshebben een laagje, een dun plakje materiaal.
                                Je kunt zien of die schuin afgesleten zijn waardoor het metaal van de schoentjes op de koppelingsschaal aangrijpen.
                                JMPB, koppelingssegmenten zoeken, kun je zien hoe ze er nieuw uitzien.

<3 Thunderstone
                                Check mijn perso!

douwe98
                                Topic starter

Mensen de citta loopt nog niet maar alle problemen van hier boven zijn opgelost! Mijn dank is groot ik heb veel geleerd.
                                  Nu liep mijn citta even en best goed eigenlijk maar het was van echt korte duur ik denk 20 meter toen opeens uit. Kwam er achter dat hij niet vonkte. Alles los gehaald te hebben zag ik dat de contact punten niet bewogen. Nu heb ik me vliegwiel nog niet los kunnen krijgen maar wat zou het probleem kunnen zijn zo opeens?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.