Vespa-Ciao.NL
:: Vliegwiel draait niet goed mee…

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vliegwiel draait niet goed mee…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Juulie
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een raar probleem met mijn vespa ciao.
      Dat is dat het vliegwiel niet goed meer draait en ook niet in het blok klemt (door de magneten).
      Nou was ook al een tijdje geleden mijn vliegwielspie afgebroken maar die hab ik vanmiddag vervangen.
      Spiebaan is ook nog gewoon goed.

Nou is mijn vraag, waar kan het aan lukken?

Alvast bedankt:)

wjtjee
      Bijdrager

Heb je hem alweer tussen je frame en koppeling er op ?

Juulie
        Topic starter

ja

!Japieoh!_!Ciao!

ff voortaan voordat je hem in je frame zet ff de koppeling erop draaien en dan weer eraf en dat tussen je frame zetten.

Juulie
            Topic starter

Iemand anders die misschien weet wat het kan zijn??

Juulie
              Topic starter

Upje

Edjuh
                Bijdrager

Draaide hij eerst wel goed?

Ik heb wel gehad dat sommige wielen aanliepen bij sommige carters, misschien kun je proberen uit te vinden waar hij aanloopt en even schuren of gewoon een ander wiel proberen.

Juulie
                  Topic starter

Draaide normaal wel erg goed, maar sinds een tijdje geleden maakte hij in een keer heeel veel overtoeren.
                    Toen kwam ik erachter dat mijn spietje afgebroken was, en sinds die tijd krijg ik mijn vliegwiel er niet meer goed op.

barry
                    Donateur

Dan moet je de Spiebaan van het vliegwiel-en de krukas eens goed controleren.Desnoods voorzichtig met een sleutelvijltje een beetje ontbramen.En nooit geweld gebruiken.

Juulie
                      Topic starter

Ja, daaro zal ik vanmiddag even naar kijken, maar nu wist ik niet meer of de ontstekingsnok (waar het spietje inzit) helemaal tegen de krukaskeerring moet of moet hij er nog een stukje boven komen, want bij mij kan hij dat iig niet helemaal halen. Misschien is dat het probleem wel?

LeMoN
                        Bijdrager

Als ik het goed herrinner moet die er niet tegen aan komen, want door dat hij ertegen aandraait raakt je keering juist lek volgens mijn door de wrijvingskracht 😉

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.