- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 5 maanden geleden door refuge.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 oktober 2008 om 13:30 #183970
Hoi,
Allereerst zal ik me even voorstellen. Ben nieuw (en ook weer niet nieuw) hier. Heb eerder op vespa-ciao.nl gezeten, net als citta forum, alleen ben een poos niet met brommers bezig geweest. Dus daarom even opnieuw. Ik ben Youri, 19 uit Groningen en woon op ’t moment in Utrecht. En ben in bezit van een citta.
(Al opgelost :D)
Nu heb ik het probleem dat mijn vliegwiel erg zwaar draait (Te zwaar!). En ik merk dat dit optreed als ik mijn bougie erin draai. Ik heb net mn cilinder vervangen, + zuiger naar 65 dr. Als ik de vliegwiel draai op het punt dat hij erg zwaar gaat, hoor ik ook een soort van luchtdruk sissend bij de bougie. Dit klopt volgensmij niet, waardoor zou dit komen en wat kan ik er aan doen? 😕
Greetz,
Youri(p.s. ik weet niet of dit in het kleine vragen topic hoort, dus daarom maar hier even geplaatst)
13 oktober 2008 om 13:32 #187084volgens mij is dit gewoon compressie van je blokje.
is dus helemaal normaal.
13 oktober 2008 om 13:36 #187085Als ik een schroevendraaier tussen koelvinnen doe om bijvoorbeeld mijn koppelings bout los te draaien dan heb ik anders wel erg veel last van dat dat ding zo makkelijk draait. Naar mijn weten ging het niet zo zwaar als nu.
13 oktober 2008 om 13:45 #187086Als je je bougie eruit haalt, draait dat het vliegwiel wel makkelijk? Zoja, dan voel je gewoon je compressie.
En is het maar goed dat je die voelt, anders rijdt je brommer zo kut.13 oktober 2008 om 13:45 #187087Welkom back.
Draait het de hele tijd zwaar?(360graden)
Of draait ie alleen tijdens het sissende geluid zwaar en daarna weer even niet?13 oktober 2008 om 13:48 #187088Hij draait niet de hele tijd zwaar, op het punt dat de opening van mn vliegwiel boven is. Dus op 1 bepaalde punt gaat die even heel zwaar. + het sissende geluid, een soort van druk dus.
En ja als ik mn bougie er uit haal dan gaat het hele ronddraaien gewoon supersimpel.
Is dat dus gewoon de compressie?
13 oktober 2008 om 14:02 #187089Ja
13 oktober 2008 om 14:22 #187090Dan is het zeker weten je compressie en hoe strakker dat gaat hoe beter het is.
Dus gewoon mooi afstellen en gaan met die banaan:)13 oktober 2008 om 14:41 #187091Ha ha haaaaaa :lol Compressie, of dat normaal is 😕 Schitterend.
Zie je motortje maar als een luchtpomp, alleen nu zit er extra onderdelen op zodat de lucht samen met benziene de luchtpomp uitzichzelf laten draaien. Goed 2-takt boek wil ook goed helpen.
Succes met je compressie en welkom back.
TICKLING BARN13 oktober 2008 om 16:45 #187094Heb de citta in elkaar staan en hij draait weer top. Naar mijn idee ging de vliegwiel echt te zwaar (zwaarder dan anders), nouja weer een zorg minder! Dit topic kan dus dicht 😀
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.