Vespa-Ciao.NL
:: Vliegwiel afdraaien.

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Vliegwiel afdraaien.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 127)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Jo ik ga vrijdag een vliegwiel afdraaien.

Hoeveel mm is veilig boven op iets van 3.5mm? en aan de zijkant onder de koelribben ook iets van 3.5mm?

Draaien owns ! heb vandaag ook alle soorten gelast!

VespaCiaoPaul
      Bijdrager

hansje, autogeen ook? das echt kut:P

hansieb
        Moderator

Migmag , Elektroden , C02 , en punt lassen werd voorgedaan.

Ook gedraait , gefreest en ik zag de GLASPARELSTRAALBAK 🙂 vandaag dus erg leuk dagje ( practicum hoe werken verspaandende technieken )

Daarom vrijdag een vliegwiel afdraaien en me achternaaf glasparelen.

bobbie88
          Bijdrager

Ik doe niet anders, verspanen vespanen verspanen;) haha. Ik vind het erg leuk om te doen! Lassen doe ik ook, maar daar ben ik nog niet zo gedreven in.

@ R.oel ! : bedoeling is om mijn elektronisch vliegwiel te gaan afdraaien, en dézé ga ik dan testen. Ik rij nu namelijk alleen nog maar elektronisch dus dat CP vliegwiel was meer een probeersel. Heb hier nog wel CP blokje liggen, maar daar zit geen cilinder op. Naja miss dat ik nog een keer de moeite neem, maar m’n Malossi 60cc blokje, met alles wat onder in mijn signature staat krijgt voorlopig ff voorang;)

woe
            Bijdrager

bob ik heb wel een elec wieltje voor je om te test afdraaien.

de binnenkant van het wiel is een klein btje aangelopen door een spie.
              is leuk oefen materiaal, mocht t lukken dan zit r ook wel voordeel voor mij in:D

hansieb
              Moderator

Ik heb er nog 1 liggen , samen met nog iets van 3 van aa-t.

Moet wel mogen natuurlijk en ik weet ook echt niet of het een beetje gaat lukken en hoeveel eraf kan. Vrijdag als het goed is ga ik met een maatje van me ( die dopjes voor zijn hengel gaat draaien ) beetje klooien.

Ik zal direct de maten ook noteren ( Digi meter ) tot hoever je kan draaien. Handig voor de lui die straks ook bezig willen.

ArvidW
                Donateur

Mijn beetje afgedraaide vliegwiel, hij is eigenlijk afgedraait omdat hij eerst “geexplodeerd” was, en dit was om hem te maken;)

250gram is er geloof ik afgegaan, maar dat weet ik niet zeker meer

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

Jacky
                  Bijdrager

hansieb :
                    Migmag , Elektroden , C02 , en punt lassen werd voorgedaan.

Ook gedraait , gefreest en ik zag de GLASPARELSTRAALBAK 🙂 vandaag dus erg leuk dagje ( practicum hoe werken verspaandende technieken )

Daarom vrijdag een vliegwiel afdraaien en me achternaaf glasparelen.

Filmpje zou es leuk zijn van dat draaien;) K ben wel benieuwd hoe dat in zen werk gaat eigenlijk, nognooit gezien.. K wilde het ook nog laten doen op school maar toen is me ciaotje weggegaan duss..

bobbie88
                    Bijdrager

Woe, ik heb het probleem dat mijn leraar het wel goed vind dat ik dingen draai op de draaibank, maar niet te lang en niet te veel. Dus ik wil gewoon dingen voor mezelf draaien, en meer niet. Is natuurlijk een onwijs aardig aanbodt van je, maar ik heb zelf ook 3vliegwielen liggen (elektronisch) dus daar ga ik er nu gewoon 1tje van doen!

bobbie88
                      Bijdrager

Ik ben vanmorgen even bezig geweest met mijn elektronische vliegwiel. Dit is niet helemaal gegaan zoals ik had gewilt! Tijdens het draaien van de zijkant, kwam ik al na 2mm stukjes staal tegen. Ik dacht eerst dat ik toen al in de magneet zat, maar dit was dus niet zo. Toen ben ik rustig gaan verder draaien, en was op een gegeven moment als het staal weer weg, en zag ik alleen nog maar alu. Naja ik rustig door draaien, natuurlijk zo veel mogelijk er af. Maar toen kwam ik dus wel écht in de magneet. Dat spul is vét hard, en de hele draaibank begon te trillen. Toen dus maar gestopt, en hij is nu dus NIET mooi afgewerkt, én je ziet vanaf de buitenkant de magneet.
                        Zal dit erg zijn denken jullie?

hansieb
                        Moderator

Na hoeveel mm kwam je het magneet tegen dan?

ArvidW
                          Donateur

bobbie88 :
                            Ik ben vanmorgen even bezig geweest met mijn elektronische vliegwiel. Dit is niet helemaal gegaan zoals ik had gewilt! Tijdens het draaien van de zijkant, kwam ik al na 2mm stukjes staal tegen. Ik dacht eerst dat ik toen al in de magneet zat, maar dit was dus niet zo. Toen ben ik rustig gaan verder draaien, en was op een gegeven moment als het staal weer weg, en zag ik alleen nog maar alu. Naja ik rustig door draaien, natuurlijk zo veel mogelijk er af. Maar toen kwam ik dus wel écht in de magneet. Dat spul is vét hard, en de hele draaibank begon te trillen. Toen dus maar gestopt, en hij is nu dus NIET mooi afgewerkt, én je ziet vanaf de buitenkant de magneet.
                            Zal dit erg zijn denken jullie?

NIET MEE RIJDEN !:|

magneet is heel hard, maar heel bros, bij enigste trilling van je brommer knalt die hele zooi uit elkaar:(

Je had niet veel verder moeten gaan dan tot 1/2 van die metalen verstevegingsring , bovenkant kan nog iets vanaf, onderkant kan nog iets vanaf

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

KennyVespa
                            Bijdrager

dat is egt wel dikke zeik voor je het bobbie, kan je je vliegwiel bij het oud ijzer gooien

bobbie88
                              Bijdrager

Gelukkig heb ik het vliegwiel gister gekregen van een maat van me, en ik heb er nog 3 liggen. Dus ik deed het al puur voor het proberen. Maar het is inderdaad zonde!!

hansieb
                                Moderator

Hoeveel mm heb je er nu afgehaald dan?

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 127)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.