Vespa-Ciao.NL
:: Vliegwiel afdraaien.

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Vliegwiel afdraaien.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 127)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Marcc
    Topic starter

Ik wil binnenkort mijn vliegwiel af laten draaien, maar nou is mijn vraag. Hoeveel mm moet er van de rand af en hoeveel gram? Hoe behoud ik mijn koelribben en zorg ik dat ie niet in onbalans komt?

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

hij komt zowiezo niet in onbalans omdat je het op een draaibank afdraait

je hebt elec ontsteking neem ik aan?

http://www.mijnalbum.nl/Album=BDWKCNLG

onderaan staat van elec ontsteking, zorg dat je niet tever gaat want dan ben je de lul!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

Marcc
        Topic starter

maar hoever is dat nou en hoe heb je die koelvinnen behouden??

Edjuh
          Bijdrager

Die onderaan is van mij en doet het top!:)

thx thom

Marcc ik kan wel even meten morgen hoeveel er precies af is als je wil?

Edjuh
            Bijdrager

Oeps ff vergeten dat het vliegwiel nog onder mn brommer hangt:con

Hier nog wel een foto van dichtbij:

Je kan wel zien hoeveel er ong. vanaf is, bovenop weet ik het zo niet.

Marcc
              Topic starter

als je me dat fftjes op wilt meten ben ik daar wel heel blij mee want heb geen zin dat mn vliegwiel stuk gaat daarvan…

Edjuh
                Bijdrager

Heb het afgedraaide en het std. elek. vliegwiel naast elkaar gehouden, hopelijk heb je er wat aan.

Onder de vinnen is er iets van 3-4mm af, bovenop is het vlakke deel bijna gelijk aan de hoogte van de vinnen, daar zijn ook ongeveer 3-4mm af.

TJOEP
                  Donateur

Dus als ik het goed begrijp is het volgens deze maten afgedraaid:

Moet je niet een klein stukje onder de koelvinnen onafgedraaid laten? Dus niet afdraaien tot aan de vinnen.
                    Want nu kan er lucht onder het vliegwiel door.

bobbie88
                    Bijdrager

Ik wil dit ook gaan doen, maar klopt het zoals het op het plaatje hierboven staat?

Edjuh
                      Bijdrager

Tjoep, dan zou je volgens mij een vrij groot stuk onder de vinnen onaangeroerd moeten laten, dus dat lijkt me geen goed idee.

Maten kloppen denk ik wel ja, ik heb het niet precies opgemeten maar het gaat er meer om dat het netjes/gelijkmatig gebeurt en en dat de magneten niet zichtbaar worden.

G-no
                        Donateur

TJOEP :
                          Dus als ik het goed begrijp is het volgens deze maten afgedraaid:

Moet je niet een klein stukje onder de koelvinnen onafgedraaid laten? Dus niet afdraaien tot aan de vinnen.
                          Want nu kan er lucht onder het vliegwiel door.

krijg je door er boven 4 mm af te halen geen: of heel dun metaal daar of 2 vliegwielen? of is het metaal daar zo dik

bobbie88
                          Bijdrager

Moet je Persé van de bovenkant ook afhalen? Want de zijkant kan je precies opmeten met een schuifmaatje hoeveel eraf kan, en dan de draaibank mooi instellen en dat kan je heel precies doen, maar aan de bovenkant loopt het al van dik naar dun dus dat is wat moeilijker denk ik? Of zit ik fout? En die finnen, is het de bedoeling dat die in takt blijven of niet? Want helemaal bovenin deze topic heeft Herr Flick een link gepost naar zijn afgedraaide vliegwielen, maar bij die ene zitten er nog maar 2 finnetjes op..

Jeroen
                            Bijdrager

als ik naar mijn vliegwiel kijk is het metaal bovenop nog geen 5 mm dik, dus ik denk als je daar veel af gaat halen het te zwak zal worden. 1 mm zal natuurlijk niet uitmaken.

Thijs_DR_Evo
                              Bijdrager

Ik draai de mijnes altijd vanaf de achterkant af. Dus van buiten als ie gemonteerd zit zie je er niks van, terwijl het randje om de magneten heen nog maar net 1.5 mm dik is. Weegt geen k*t. Zou het iig niet doen zoals hierboven, omdat er dan heel veel troep bij je ontsteking kan komen, en daarbij werkt het “turbo” principe van de koeling niet meer zo goed, omdat er lucht naar de ontsteking ontsnapt, in plaats van dat het langs de cilinder geblazen wordt. Just my 2 cents.

grz Thijs

Edjuh
                                Bijdrager

Dat van die troep bij je cilinder kan ik niet bevestigen, ik heb er een paar 100 km mee gereden en er is geen vuiltje aan de lucht.

Thijs zou je een foto’tje kunnen maken van jouw vliegwiel?

Mijne is ook niet licht genoeg vind ik, het is altijd beter dan ori maar nu ik weer met cp rijdt maakt hij lekker veel toeren als ik gas geef.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 127)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.