Vespa-Ciao.NL
:: Vliegwiel afdraaien

Home Forums Techniek Opvoeren Vliegwiel afdraaien

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Robke15
    Topic starter

Hallo,

Ik wil mijn vliegwiel af laten draaien. ik heb een cp blokje, maar ik weet niet hoeveel er af mag.
      Ik zie op een aantal topics 4mm van de zeikant en een paar mm van de bovenkant af, maar dat is maar een klein beetje gewicht.
      Ik wil ca. 700 gram overhouden ipv 1300 gram, heeft iemand mischien een duidelijke foto of plaatje?
      Het moet wel save zijn want ik heb geen zin in brokken!=)

ps. ik heb al een aantal topics bekeken en ik weet het nog niet helemaal, het gaat bij de meeste over een electronisch blokje. dus ik open dit topic omdat ik bij die andere geen duidelijkheid krijg.

Bvd,

Robke15

hansieb
      Moderator

Als je een CP blok hebt, zijn er standaard al vliegwieltjes van rond de 700 gram beschikbaar.

Elec = Gesloten vliegwiel
        CP = Uitsparing in het vliegwiel (wordt afgedicht met een rubber)

Tonni
        Moderator

Je kan CP vliegwielen ook gewoon van rond de 700/750 gram krijgen, of van 900 gram. Het vliegwiel dat jij hebt moet wel van het oude type zijn, die met het klein model vliegwielrubber. Als je die hebt kun je die alleen vervangen samen met de spoelen, vanwege een andere diameter.

Hoeveel je kan afdraaien bij dit type vliegwiel kan ik je helaas niet vertellen, maar richting de 800 gram moet wel lukken denk ik..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Robke15
          Topic starter

aahh, mooi bedankt voor de informatie ik zal is kijken vanavond.

uhm heeft iemand een foto van het verschil van het nieuwe type vliegwiel en het oude?
            En die 3 gaten als het ware in de rand kun je die ook gewoon afdraaien ?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.