- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 6 maanden geleden door Zeebodem..
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 september 2010 om 12:13 #183880
AnoniemHallo,
Ik wil binnenkort mijn vliegwiel afdraaien.
Ik rijd met een 80cc Polini met evo carters, en een Ninja pijp.
Nou vroeg ik me eigen af hoe zwaar hij minimaal moet blijven?
En of het de moeite waard is.alvast bedankt!
Groetjes.
14 september 2010 om 12:17 #186458Het is zeker de moeite waard, je krijgt er een leukere gasreactie van
14 september 2010 om 12:25 #186457
Daffy#46Vincent Vario :
Het is zeker de moeite waard, je krijgt er een leukere gasreactie vanAah, dat is wel mooi ja 🙂
Nu alleen nog even wachten tot dat iemand mij kan vertellen welk gewicht veilig is 🙂
Oohja, het is trouwens contactpunt onsteking 😉14 september 2010 om 12:36 #186456Volgens mij heb ik ooit een keer ergens hier gelezen dat je hem niet lichter dan 450 gram moet maken
14 september 2010 om 13:05 #186455
Waarom?Je vliegwiel afdraaien is idd leuk omdat ie lekker snel op toeren komt, maar heeft ook zeker nadelen. Ik heb zelf ook een evo blokje met polini 46mm en een 600gram vliegwiel. Het nadeel is dat je koppel inleverd hierdoor kan ie gaan inkakken bij tegenwind of heuvel op. Als je met cp rijd zou ik het gewoon lekker zo laten, maar dit is mijn mening. Ik heb er al aardig wat afgedraaid maar zou niet onder de 650 gram gaan zitten omdat je dan te maken krijgt met deze nadelen. Daarbij komt ook nog dat jij met de polini 46mm rijd en dit is een koppel cilinder (beuk power). Zou je een heel hoogtoerige cilinder hebben, dan zou je al meer hebben aan een licht vliegwiel, omdat ie dan sneller in z´n ideale toerengebied zit. Ik zeg dus niet dat het slecht is om je vliegwiel af te draaien maar je moet niet overdrijven.
gr
14 september 2010 om 13:34 #198684
Daffy#46Waarom? :
Je vliegwiel afdraaien is idd leuk omdat ie lekker snel op toeren komt, maar heeft ook zeker nadelen. Ik heb zelf ook een evo blokje met polini 46mm en een 600gram vliegwiel. Het nadeel is dat je koppel inleverd hierdoor kan ie gaan inkakken bij tegenwind of heuvel op. Als je met cp rijd zou ik het gewoon lekker zo laten, maar dit is mijn mening. Ik heb er al aardig wat afgedraaid maar zou niet onder de 650 gram gaan zitten omdat je dan te maken krijgt met deze nadelen. Daarbij komt ook nog dat jij met de polini 46mm rijd en dit is een koppel cilinder (beuk power). Zou je een heel hoogtoerige cilinder hebben, dan zou je al meer hebben aan een licht vliegwiel, omdat ie dan sneller in z´n ideale toerengebied zit. Ik zeg dus niet dat het slecht is om je vliegwiel af te draaien maar je moet niet overdrijven.gr
Oké! Hartstikke bedankt voor jou advies 🙂
14 september 2010 om 17:20 #198688heey,
ik rijdt ook met 46polini tuned en zij inlaat en simonini carbon 27mm
dit is dus hoogtoerig gemaakt maar tevens ook getuned op veel koppelwat ik je aanraad is het wel af te draaien het is echt veel fijner rijden de gasreactie wordt aanzienlijk beter
en optrekken vindt ik ook wat beter.nadelen nou ja bijna geen misschien beetje minder daar op top.
ik draai elke dag vliegwielen af en ik raadt je aan om niet lichter dan 500 gram te gaan.
gr
14 september 2010 om 20:27 #198693
Daffy#46virgil :
heey,ik rijdt ook met 46polini tuned en zij inlaat en simonini carbon 27mm
dit is dus hoogtoerig gemaakt maar tevens ook getuned op veel koppelwat ik je aanraad is het wel af te draaien het is echt veel fijner rijden de gasreactie wordt aanzienlijk beter
en optrekken vindt ik ook wat beter.nadelen nou ja bijna geen misschien beetje minder daar op top.
ik draai elke dag vliegwielen af en ik raadt je aan om niet lichter dan 500 gram te gaan.
gr
Oke, ik denk dat ik hem dan 600 gr houd, dan zit ik in ieder geval safe 🙂
Maar tegen de wind in enzo, merk je dat goed?14 september 2010 om 20:46 #198700ik persoonlijk wel.
op de speedengine met malossi 46,5 had ik een 600 gram vliegwiel.
die klapte ook aardig in bij wind tegen.wel een lekkere gas reactie…dat wel.daar na heb ik er weer een normaal standaard vliegwiel opgezet.
zo een die eindigd op 25.die weegt 725 gram.daar gooide die hem er net even wat makkelijker mee doorheen;)
op de evo engine heb ik nu ook 725 gram zitten.bevalt prima prima. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.