- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 1 maand geleden door jasper.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 februari 2006 om 16:04 #170539
pak 2 combinatie tangen die klem je vast op 2 koelvinnen tilt het blok omhoog aan de combinatie tangen en sla dan met de steel van de hamer op je krukas.
13 februari 2006 om 21:04 #170540Ciaofrank :
als je je blok toch gaat splitsen en je lagers gaat vervangen doe het dan als volgt:– verhit je kleine carterhelft, haal m eraf
– draai nu een bout om het schroefdraad van je krukas(waar de
koppeling op komt.
– met een hamer tik je nu voorzichtig op die bout, zodat je niet op je
schroefdraad slaat
– nu tik je de krukas naar beneden, omdat je vliegwiel conisch vast zit
gaat ie nu losszitten en je kan ook gelijk je krukas uitnemenomdat ik niet weet hoe goed dit voor je lagers is zou ik die wel vervangen.
suc6
tja ik krijgt de kleine carter er niet af met schroevendraaiers ertussen en zo geprobeert lukt niet komt dit omdat ik het niet heb verhit?
13 februari 2006 om 22:27 #170541Vliegwiel haal ik er altijd af met een hamer,liefst een hard plastic ding maar ijzer gaat ook prima,heb ik al wel 100x gedaan zonder problemen,ook al is dit niet de manier.
Sla rond het midden op verschillende plekken erop en hij komt los.Je blok kun je ook splitsen door een ijzeren busje,bijvoorbeeld een dop van een sleutelset,om het schroefdraad van je krukas te zetten,zorg dat ie netjes op de rand staat zodat je niet met je hamer op hets schroefdraad slaat.
Als je dit alles met een beetje beleid doet gaat het prima.
suc6
13 februari 2006 om 22:33 #170542jasper :
iaccaloco :
Het kan èchtwel!Je doet ws. iets fout!!
geloof me nou mar het lukt met geen mogelijkheid
echt nietWelterusten Jasper…
Ik heb ’t 12 jaar zo gedaan, dus ’t kan inderdaad niet….:?
Je doet gewoon iets niet goed, maakt niet uit……
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!13 februari 2006 om 22:37 #170543jasper :
tja ik krijgt de kleine carter er niet af met schroevendraaiers ertussen en zo geprobeert lukt niet komt dit omdat ik het niet heb verhit?
ja je moet echt verhitten, kan met gasbrander of met verfafbrander (zo’n “opgevoerde fohn”) daar doe ik het altijd mee
tsjah, en anders met de vliegwieltrekker idd
14 februari 2006 om 15:18 #170544iaccaloco :
jasper :
iaccaloco :
Het kan èchtwel!Je doet ws. iets fout!!
geloof me nou mar het lukt met geen mogelijkheid
echt nietWelterusten Jasper…
Ik heb ’t 12 jaar zo gedaan, dus ’t kan inderdaad niet….:?
Je doet gewoon iets niet goed, maakt niet uit……
ik geloof wel dat het bij jou wel lukt maar bij mij lukte het echt niet
14 februari 2006 om 16:25 #170545Langer verhitten!
14 februari 2006 om 16:56 #170546Komaan héé Jasperken.
Je moet niet je HéééééLE carter heetstoken,net het center van je kruk-as.
Als deze heet genoeg is(de kleine)valt hij er zo af.14 februari 2006 om 17:04 #170547Edjuh :
Langer verhitten!Hoelang verhitten?????????
Als ik mijnen brander pak,Acetyleen+zuurstof,in een paar seconden cartertje hélemaal gesmolten.
Gelieve er even bij te vertellen met wat je het moet doen.Als ik zo’n antwoord krijg van “langer verhitten” en er niets van zou kennen ; zou ik direct mijn 2 flessen nemen&nikske meer overhouden.
neem het niet op als KRITIEK edjuh,maar je weet nooit wat de mensen thuis bezitten.grt
Barry
14 februari 2006 om 19:39 #170548Tipje voor als je een brander hebt met een goede gerichte vlam: stook alleen twee tegenover liggende punten van het carter (wel daar waar het lager zit natuurlijk!). Goed heetstoken, eventjes wachten, loshalen. Werkt heel goed als het echt vastzit, beter als rond om heetstoken.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...14 februari 2006 om 22:31 #170549barry :
Hoelang verhitten?????????
Als ik mijnen brander pak,Acetyleen+zuurstof,in een paar seconden cartertje hélemaal gesmolten.
Gelieve er even bij te vertellen met wat je het moet doen.Als ik zo’n antwoord krijg van “langer verhitten” en er niets van zou kennen ; zou ik direct mijn 2 flessen nemen&nikske meer overhouden.
neem het niet op als KRITIEK edjuh,maar je weet nooit wat de mensen thuis bezitten.Ok, maar ik gebruik alleen een gasfornuis, dus geen branders waarmee je je carter wegsmelt als een ijsje:lol
14 februari 2006 om 22:44 #170550Edjuh :
barry :
Hoelang verhitten?????????
neem het niet op als KRITIEK edjuh,maar je weet nooit wat de mensen thuis bezitten.Ok, maar ik gebruik alleen een gasfornuis, dus geen branders waarmee je je carter wegsmelt als een ijsje:lol
Ahaaaaaaaaaa,maar wij koken op een elektrisch halogeen fornuis.
Dus moet je iets anders hebben hé.
Nene,Ik heb een gasbrandertje van campinggaz.Werkt perfect.
Mijne 2-flessen brander gebruik ik voor andere doeleinden.15 februari 2006 om 17:02 #170551owke bedankt allemaal voor de info nou moethet wel lukken
maar eerst ga ik verder met mijn puch want die is er mee gekapt
en dan de vespa -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.