Vespa-Ciao.NL
:: vliegwiel

Home Forums Techniek Motorisch vliegwiel

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vespab
    Bijdrager

pak 2 combinatie tangen die klem je vast op 2 koelvinnen tilt het blok omhoog aan de combinatie tangen en sla dan met de steel van de hamer op je krukas.

jasper
      Topic starter

Ciaofrank :
        als je je blok toch gaat splitsen en je lagers gaat vervangen doe het dan als volgt:

– verhit je kleine carterhelft, haal m eraf
        – draai nu een bout om het schroefdraad van je krukas(waar de
        koppeling op komt.
        – met een hamer tik je nu voorzichtig op die bout, zodat je niet op je
        schroefdraad slaat
        – nu tik je de krukas naar beneden, omdat je vliegwiel conisch vast zit
        gaat ie nu losszitten en je kan ook gelijk je krukas uitnemen

omdat ik niet weet hoe goed dit voor je lagers is zou ik die wel vervangen.

suc6

tja ik krijgt de kleine carter er niet af met schroevendraaiers ertussen en zo geprobeert lukt niet komt dit omdat ik het niet heb verhit?

coda
        Donateur

Vliegwiel haal ik er altijd af met een hamer,liefst een hard plastic ding maar ijzer gaat ook prima,heb ik al wel 100x gedaan zonder problemen,ook al is dit niet de manier.
          Sla rond het midden op verschillende plekken erop en hij komt los.

Je blok kun je ook splitsen door een ijzeren busje,bijvoorbeeld een dop van een sleutelset,om het schroefdraad van je krukas te zetten,zorg dat ie netjes op de rand staat zodat je niet met je hamer op hets schroefdraad slaat.

Als je dit alles met een beetje beleid doet gaat het prima.

suc6

iaccaloco
          Bijdrager

jasper :

iaccaloco :
            Het kan èchtwel!

Je doet ws. iets fout!!

geloof me nou mar het lukt met geen mogelijkheid
            echt niet

Welterusten Jasper…

Ik heb ’t 12 jaar zo gedaan, dus ’t kan inderdaad niet….:?

Je doet gewoon iets niet goed, maakt niet uit……

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Ciaofrank
            Bijdrager

jasper :

tja ik krijgt de kleine carter er niet af met schroevendraaiers ertussen en zo geprobeert lukt niet komt dit omdat ik het niet heb verhit?

ja je moet echt verhitten, kan met gasbrander of met verfafbrander (zo’n “opgevoerde fohn”) daar doe ik het altijd mee

tsjah, en anders met de vliegwieltrekker idd

jasper
              Topic starter

iaccaloco :

jasper :

iaccaloco :
                Het kan èchtwel!

Je doet ws. iets fout!!

geloof me nou mar het lukt met geen mogelijkheid
                echt niet

Welterusten Jasper…

Ik heb ’t 12 jaar zo gedaan, dus ’t kan inderdaad niet….:?

Je doet gewoon iets niet goed, maakt niet uit……

ik geloof wel dat het bij jou wel lukt maar bij mij lukte het echt niet

Edjuh
                Bijdrager

Langer verhitten!

barry
                  Donateur

Komaan héé Jasperken.
                    Je moet niet je HéééééLE carter heetstoken,net het center van je kruk-as.
                    Als deze heet genoeg is(de kleine)valt hij er zo af.

barry
                    Donateur

Edjuh :
                      Langer verhitten!

Hoelang verhitten?????????
                      Als ik mijnen brander pak,Acetyleen+zuurstof,in een paar seconden cartertje hélemaal gesmolten.
                      Gelieve er even bij te vertellen met wat je het moet doen.

Als ik zo’n antwoord krijg van “langer verhitten” en er niets van zou kennen ; zou ik direct mijn 2 flessen nemen&nikske meer overhouden.
                      neem het niet op als KRITIEK edjuh,maar je weet nooit wat de mensen thuis bezitten.

grt

Barry

Tonni
                      Moderator

Tipje voor als je een brander hebt met een goede gerichte vlam: stook alleen twee tegenover liggende punten van het carter (wel daar waar het lager zit natuurlijk!). Goed heetstoken, eventjes wachten, loshalen. Werkt heel goed als het echt vastzit, beter als rond om heetstoken.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Edjuh
                        Bijdrager

barry :

Als ik mijnen brander pak,Acetyleen+zuurstof,in een paar seconden cartertje hélemaal gesmolten.

Als ik zo’n antwoord krijg van “langer verhitten” en er niets van zou kennen ; zou ik direct mijn 2 flessen nemen&nikske meer overhouden.
                          neem het niet op als KRITIEK edjuh,maar je weet nooit wat de mensen thuis bezitten.

Ok, maar ik gebruik alleen een gasfornuis, dus geen branders waarmee je je carter wegsmelt als een ijsje:lol

barry
                          Donateur

Edjuh :

barry :

Ok, maar ik gebruik alleen een gasfornuis, dus geen branders waarmee je je carter wegsmelt als een ijsje:lol

Ahaaaaaaaaaa,maar wij koken op een elektrisch halogeen fornuis.
                            Dus moet je iets anders hebben hé.
                            Nene,Ik heb een gasbrandertje van campinggaz.Werkt perfect.
                            Mijne 2-flessen brander gebruik ik voor andere doeleinden.

jasper
                            Topic starter

owke bedankt allemaal voor de info nou moethet wel lukken
                              maar eerst ga ik verder met mijn puch want die is er mee gekapt
                              en dan de vespa

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.