Vespa-Ciao.NL
:: Vliegwiel

Home Forums Algemeen Oude topics Vliegwiel

• Dit onderwerp bevat 7 reacties, 2 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren geleden door .-{2F4OV}-..
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bussie89
    Topic starter

K heb nu mijn blokje in elkaar en op de werkbank liggen, koppleing zit erop gedraaid. Als ik nu het vliegwiel draai en van de zijkant kijk, zie ik een verandering van hoogte aan de buitenrand van het vliegwiel, het hobbelt, gaat op en neer, is dit ernstig?

R.oel !

ik denk dat t niet goed is nee, denk dat ie gewoon scheef zit…

dus als k jou was gewoon ff opnieuw erop zetten..

Mike
        Bijdrager

nee idd. niet mee gaan rijden zo.. dan rek je je spiebaan op.

Mike

Bussie89
          Topic starter

k heb em al paar keer opnieuw erop gezet, maar ik zal eens een ander vliegwiel proberen

R.oel !

heb je hem gewoon uit elkaar gehaald, enn toen weer in elkaar gezet ofwat ?, of heb je gewoon wat onderdelen bij elkaar geraapt..

het zal hoogstwaarschijnlijk wel niet maar misschien is die ring wat achter het vliegwiel zit een beetje scheef ??

.-{2F4OV}-.

Probeer even een ander vliegwiel…

Het lijkt me namelijk niet gezond te gaan rijden als het vliegwiel van hoogte veranderd. Want bij grote rotatiesnelheid zal dit dus waarschijnlijk voor onbalans gaan zorge… Waardoor je spiebaan oprekt..
                Kun je je vliegwiel weggooie:(

Succes durmee

Bussie89
                Topic starter

Het was zo, er zat een krukas in die was krom, want koppleing kreeg ik er niet normaal meer om, en spietje ging steeeds stuk, nu heb ik een andere kruk erin, (zit perfect) en die is recht. Ik had dus een ander vliegwiel gekocht, die een goeie spiebaan had, dat vliegwiel zat dus eerst scheef, had ik geprobeerd, hoorde ik tikken, was ik mee gaan rijden, en toen was het spietje weer afgebroken. Nu heb ik dat vliegwiel erop (spiebaan is nog heel) En nu heb ik hem er recht op, en hoor geen tikken meer, lijkt goed te zitten, maar ik zal nog eens een stuk gaan rijden

.-{2F4OV}-.

Als je de koppeling er niet meer goed op krijgt betekent het niet meteen dat je kruk krom is hoor….

Mja..

We horen het wel hoe het afloopt 😛

Good luck

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.