:: Vliegelwiel gaat te stroef
-
Dag mensen
Ik heb mijn blok uit elkaar gehaald en weer in elkaar en nu gaat vliegwiel stroef op 1punt kan ik ff 3 meter en dan slaat achter wiel vast. Wat heb ik verkeerd gedaan?:?
SharkDonateur
Krukas verkeerd gecentreerd…
of misschien een spoel die aanloopt tegen de binnenkant van het vliegwiel
Kijk eerst eens of het ringetje met opstaande rand (tussen vliegwiel en koppeling) goed om zit, met de rand naar je toe dus. Is dit correct, haal dan het vliegwiel eraf en draai aan de krukas. Gaat dat soepel check dan je spietje, platte schijfje (heb je die er wel tussengedaan?). Zit het blokje dat de cp aanstuurt wel goed, recht op de krukas? Is de spiebaan van het vliegwiel nog goed? Probeer anders een ander vliegwiel. Als de krukas niet soepel draait haal je het blokje uit elkaar en begint weer opnieuw. Check dan de lagers, zit daar wel een plat schijfje tussen?
Er zitte alle schijfjes tusse en zonder vliegwiel draaide kruk ass ook niet echt soepel
QuestBijdrager
ren je wel met decompressie hendel ingedrukt?
tom__vespa :
Er zitte alle schijfjes tusse en zonder vliegwiel draaide kruk ass ook niet echt soepel
Dan zijn het de lagers of je krukas is niet meer lekker. Haalalles weer uit elkaar, lagers ff controleren en weer in elkaar.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.