Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Virgil’s cnc zij-inlaat.
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 3 maanden geleden door goedguus.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 december 2010 om 10:59 #203450
Aangezien de animocheck van virgil omtrent zijn op te starten project nogal wat discussie vragen of andere opmerking oproept. Kunnen vanaf nu alle reacties omtrent deze te ontwikkelende zij inlaat hier geplaast worden.
Linkje voor geïnteresseerden
Hallo,
Ik heb de gelegenheid in het komend jaar dus rond januari een aantal zelf gefreesde carterhelften te laten
uitfrezen.Informatie:
Het carter beschikt over een goede lagerpassing
Het carter heeft een zij inlaat waar eventueel een malossi lagerhuis op kan worden gebout.
Het carter is zo gefreest dat het allemaal mooi past en er een goede flow tot stand wordt
gebracht.
Tevens is de buitenkant gestraald samen met de binnenkant zonder de passingen.hier wat foto’s van de nog net niet compleet afgetekende carter helft:

Hier heb ik de blok al ruw op omtrek cnc laten frezen zodat ze er niet veel meer aan omtrek van hoeven te halen.

Wat er nog moet gebeuren van mijn kan:
Cnc programa schrijven
Tekening afwerken met tolarantie maten en bevestigings punten.
Blok verder op maat makenWat er moet gebeuren door mijn cnc machine is:
Frezen en goed ook en daarna testen of het allemaal klopt.
9 december 2010 om 13:53 #207720Klinkt interesant, maar wat gaat het ongeveer kosten?:?
9 december 2010 om 14:17 #207721Reken maar op 100 tot 150 euro.
9 december 2010 om 15:23 #207722Beter maakt die de aansluiting voor een spruitstukje gelijk aan een al bestaand zij-inlaat cartertje! dan ben ik wel geintereseerd 😉
9 december 2010 om 17:11 #207723geintreseerd! zoals ik al als eerte zij:P
maak het spruitstuk gelijk een een bestaand spruitstuk. en als voorbeeld zou ik scooter nemen.
http://www.scootparts.nl/Search/nl/page/564/?Rewritten=1&CPI=0&S=spruitstukje kan er grote membranen in kwijt, en goede membranen kun je zelf bij kopen erna of iets dergelijks!
bv. minarelli- horizontaal, am6 of verticaal.het is maar een iedee.
9 december 2010 om 18:32 #207725Hallo,
Marino bedankt want er waren indd. heel wat vragen waar ik hier op ga antwoorden en
jullie me ook nog mee kunnen helpen dit cartersetje eventueel voor iedereen beschikbaar te maken.Als eerst wat is aan het denken dit membraamhuis te gaan gebruiken:
Waarom dit is goedkoop en weet dat het polini is dus goed!
De vraag is ik heb het niet thuis en ik zou graag even weten als de onderste afmetingen dus die
wat op het carter komt het vlak van huis dus het zelfde is als:http://brommer.marktplaza.nl/onderdelen/Membraam-PUCH-MAXI-INFO-2979283.htm
Als ik naar de pakkingen kijk die er bij zitten wel.
Waarom vraag ik dat?
Nou ik heb namelijk peugeot 103 membramen en polini ook dus dan heb ik de maten zo ingegeven.Verder nog vragen?
mvg,
virgil
9 december 2010 om 18:41 #207727Peugeot membraanhuisjes hebben dezelfde maten als die van de simo zij inlaten voor vespa en daar heb je toch wel 1 van liggen?
9 december 2010 om 18:47 #207728Polini / Malossi 4 klepper en Puch / Tomos 2 klepper zijn inderdaad hetzelfde qua afmetingen.
Ik heb zo’n Polini kitje wel nieuw liggen, dus desnoods kan ik alles voor je opmeten, voor de zekerheid.9 december 2010 om 19:51 #207691Heey
Speedbuxy bedankt voor bevestiging.
@Fons: Als je dat zou willen doen en eventueel even een schets zou willen maken met een of ander progr.
zou echt super helpen!Alvast heel erg bedankt!
gr
14 december 2010 om 15:10 #207732Als je dan toch bezig bent misschien is kijken of je klein kickcarter voor Evo Engine of Reed Valve kan maken (a) dat zou helemaal vet zijn 😀
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.