Vespa-Ciao.NL
:: virgil : ciao sprinter and white ciao

Home Forums Perso’s Projecten virgil : ciao sprinter and white ciao

15 berichten aan het bekijken - 1,411 tot 1,425 (van in totaal 1,637)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

virgil
    Topic starter

Heey ,

Zoals ik lees hebben de reacties 2kanten.

Bedankt voor het positive commentaar, maar de uitlaat valt reuze mee verder dacht ik dat jullie wel wisten dat juist de stinger
      Zeer belangrijk is en aangezien ik wil gaan voor de snelheid is het nodig.
      Verder kamer dat jullie het zo lelijk vinden!

Zodalijk wat foto’s

Gr.

Jarco
      Bijdrager

Humz, ik heb juist geleerd deze week dat je met stinger bijna alles kan doen wat je wil zonder of met minimale prestatie verlies. ( Natuurlijk geen achtelijke bochten in draaien. )

Is het anders niet een idee om deze als terugloper te maken?
        ( Schame on me want teruglopers horen niet op vespa’s thuis. 😉 )
        Persoonlijk denk ik wel dat het een stuk mooier zal staan.

virgil
        Topic starter

Jarco: Ik denk toch dat een stinger zeker wat uit maakt ik heb dit ook gelezen in het grahamm bell 2takt tunings boek.

Maar hier ga ik niet over discussieren want ik weet het niet zeker maar aangezien
          bij een c16 -c21 -c30 de bocht steeds grooter wordt denk ik toch dat dit wat scheeld.

Hier even een foto van de uitlaat van de zij kant gezien dan:

De calibrata is nu ook eindelijk helemaal klaar±

luukelbo
          Bijdrager

ik vind de stinger opzich wel vet past wel bij het sprint uiterlijk!
            @ calibrata kwijl-kwijl=)

speedbuxy
            Bijdrager

Die stinger moet je echt inkorten virgil dit kan echt niet:D
              En je blokje hoort een beetje alsof je een massa probleem hebt want bij volgas valt ie wat weg of niet?

En wat ik niet snap is waarom je nu het peugeot 103 blokje verlast hebt?
              Als je toch spoelers enzo ging oplassen had je dit beter bij een reedvalve kunnen doen, want dat had je sprinter ook weer wat meer vespa sprinter gemaakt.

Het blijft nu nog steeds een leuk project maar een echte vespa ”sprinter” zou ik het nooit noemen.
              Het hart van een sprint racer is toch de motor en die is bij jou peugeot 103.
              Als je bv ooit eens zou gaan sprint racen en je presteerd er leuk mee, zal iedere toeschouwer de credits geven aan peugeot 103 ipv van vespa.

Martijnvanheerde
              Donateur

Je lijkt wel een japanner met die stinger zo:D

virgil
                Topic starter

Nog even een filmpje van de Rv ciao

Sorry voor het zeeeeer belabbert geluid lijkt of hij slecht loopt maar hij loopt echt super
                  GEIL!!

Ps. Ik heb straks een andere sproeier in de sprinter gezet en hij liep super fijn [liep] ik laat hem
                  stationair draaien geef 2 keer gas en dan bam knapt de koppakking dus duwde hij de compressie weg via de
                  koelslang, Bam alles onder koelwater maar ik heb het weer gefixt.

Gr

virgil
                  Topic starter

Foto’s meeting Thorn

De blauwe wilde wel maar de onsteking stond iets te laat anders wil hij wel!

De witte liep heerlijk maar na een ritje door iemand anders helaas niet meer.
                    Ik ga er nu maar een andere cilinder op gooien nieuw vliegwiel.
                    Echt jammer want het is nogal een duur grapje!
                    Ps. ik heb niet gezegt dat de gene er iets aan kan doen maar uit fatsoen ..

Jeroens brommer die er overigens erg mooi bij stond.

Ook nog een ritje op Sils brum kunnen maken, wat een monster bij 3kwart gas wil hij nog op een wiel :thumb

Komende week hoop ik alles weer fatsoendelijk in orde te kunnen brengen.

Groetjes hoop de mensen daar een fijne dag te hebben bezorgt.

De duitsers bedankt voor het gezeldschap!

Lennaert
                    Sleutelbeheerder

De witte liep heerlijk maar na een ritje door iemand anders helaas niet meer.
                      Ik ga er nu maar een andere cilinder op gooien nieuw vliegwiel.
                      Echt jammer want het is nogal een duur grapje!
                      Ps. ik heb niet gezegt dat de gene er iets aan kan doen maar uit fatsoen ..

vind het nogal zwak om als op zo een klein ritje er iets mee gebeurd waar geen duidelijke oorzaak zoals een valpartij te zien is, iemand er zo op af te rekenen virgil.
                      motorische defecten zijn jou eigen fout gezien jij het gemonteerd en afgesteld hebt. hier kan je niet iemand anders voor laten opdraaien met dat laatste zinnetje. beetje vreemd en kinderachtig.

Frank80cc
                      Donateur

Zo denkt het hele forum er over flenny laat het maar rusten. Gewoon te ver getuned of verkeerd en daardoor loopt hij vast. blijft pech dat iemand anders erop rijd, want die voelt zich klote terwijl er niks aan te doen is. Virgil je neemt toch zelf risico om alles maximaal te tune ?? moet je ook niet piepen als de hele boel een x vast loopt, wees blij dat je carters nog heel zijn.

Tonni
                        Moderator

Amen.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

speedbuxy
                          Bijdrager

Ja ben het er ook roerend mee eens.
                            Want anders zorg ik voortaan als het einde van mijn cilinder in zicht komt qua loopspoor/stoot rand er ook even voor dat er iemand anders op mijn brom rijd. offcourse nadat ik er een 20maten kleinere sproeier in heb gemonteerd:D

dieseltank
                            Bijdrager

vergil had zelf niet zoveel gasgegeven haha:D :lol

Edjuh
                              Bijdrager

Die calibrata is erg mooi gelukt trouwens, van een afstandje kijkend leek het precies een echte.

sander…
                                Bijdrager

calibrata is idd zeer mooi, net zo als nog veel meer spullen van virgil:thumb

15 berichten aan het bekijken - 1,411 tot 1,425 (van in totaal 1,637)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.